ایجاد "خط آتش بر" در عرصه‌های جنگل‌کاری منطقه ۴

به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی و حفظ درختان و فضای سبز از آسیب، "خط آتش بر" در عرصه‌های جنگل‌کاری منطقه ۴ پایتخت ایجاد شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، لیلا حبیبی رئیس اداره فضای سبز در این باره گفت: منطقه ۴ دارای بیشترین عرصه های جنگلکاری (کمربند سبز) به میزان ۸۴۶۹ هکتار می باشد که از مناطق برخوردار و مطلوب شهر تهران به لحاظ دارا بودن طبیعتی سبز و چشم نواز است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرمای تابستان احتمال وقوع آتش سوزی در جنگلها و مراتع دور از انتظار نیست و کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی می تواند منجر به وقوع حوادث بسیار ناگوار و نابودی سرمایه های ارزشمند طبیعی شود.

رئیس اداره فضای سبز با اشاره به احتمال وقوع حریق به علت افزایش درجه حرارت و گرمای بیش از حد هوا در فصول گرم سال گفت: در راستای جلوگیری از حریق و صدمات جبران ناپذیر آن به عرصه های زیست محیطی "خط آتش بر" در عرصه های جنگلکاری این منطقه ایجاد شد.

حبیبی در ادامه افزود: بروزرسانی تجهیزات اطفای حریق در عرصه های جنگلکاری، حذف شاخه های خشک، جمع آوری و دپوی شاخه های درختان، جمع آوری مواد آتش زا، آموزش به کارگران و سرکارگران، نگهبانی از نقاط بی دفاع و استفاده از لوازم آتشکوب از جمله اقدامات پیشگیرانه این منطقه جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی های احتمالی در عرصه‌های جنگلکاری است.

وی در پایان با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی اداره فضای سبز از جمله ایجاد "خط آتش بر" اظهار کرد: این آتش برها به دو صورت مکانیکی و دستی در این منطقه ایجاد شده و با توجه به پهنایی که دارند مانع از گسترش آتش می شوند و توان مقابله و کنترل حریق را افزایش می دهند.

انتهای پیام/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: 54324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =