مشارکت با شهروندان و کسبه بهترین ظرفیت برای اجرای کارویژه اثرگذار است

شهردار منطقه ۱۲ در نشستی با صنف یراق و ابزار آلات محور امام خمینی(ره)، با اشاره به محدودیت‌های قانونی در اعمال بسیاری از کارها، مشارکت با شهروندان و کسبه را مطلوب‌ترین ظرفیت برای حل مشکلات موجود و اجرای کارویژه های اثرگذار دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی در این نشست که با حضور اعضای صنف یراق آلات وجمعی معاونان و مدیران منطقه برگزار شد؛ منطقه ۱۲ را دارای ظرفیتی معادل ۱۰ کشور اروپایی به شمار آورد که به علت عدم مدیریت واحد ومحدودیت های قانونی، از این ظرفیت ها به درستی استفاده نشده است.

وی در ادامه افزود: منطقه ۱۲ دارای صنوف زیاد با معابر پرترددی است که برای اجرای تغییر و کارویژه اثر گذار موانع اوقافی ،میراثی و..زیادی وجود دارد که می بایست با مشارکت به نتیجه مطلوب نائل شد.

شهردار منطقه۱۲ با تاکید بر تاریخی بودن محور امام خمینی(ره ) گفت : برای زیباسازی منظر شهری این محور می بایست اقداماتی مانند احداث محلی موزه مانند در ورودی مترو یا پایانه فیاض بخش انجام شود.

وی در ادامه کمبود پارکینگ را بحرانی جدی برای منطقه دانست واظهار داشت : مدیریت شهری منطقه ۱۲ آمادگی دارد تا اگر کسی زمینی مناسب پارکینگ دارد را به قیمت روز خریداری کرده یا به طور مشارکتی ،جایی را برای پارکینگ اختصاص دهد.

وحیدرضا انارکی محمدی با تاکید برا اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود نهایت مساعدت را برای عوارض و جریمه کسبه در نظر داریم ، افزود : با توجه به بیشترین آمار ساختمان های ناایمن در منطقه ۱۲ اجرای دستورالعمل های آتش نشانی برای همه اصناف ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه افراد اصیل محلات منطقه مهاجرت کردند و بافت منطقه از مسکونی به تجاری گرایش پیدا کرده ، بر حفظ بافت مسکونی تاکید کرد وافزود : در این راستا شهرداری منطقه ۱۲ آمادگی اقدامات مختلف از جمله دادن مجوز برای احداث مهمان خانه یا هاستل را دارد.

شهردار منطقه ۱۲ با توجه به کمبود استخر ومجموعه ورزشی در منطقه نیز اظهار داشت: می بایست با مشارکت مالکان املاک دارای ظرفیت ورزشی، این سرانه را افزایش دهیم.

وحیدرضا انارکی محمدی با اشاره به اینکه از ۴۸۰۰ موتورسیکلت شهر تهران ، حدود ۲۵۰۰ عدد در منطقه ۱۲ در تردد است ،ساماندهی پارک آن ها را ضرورتی الزامی دانست و همکاری کسبه در این امر را خواستار شد.

شهردار منطقه۱۲ با اشاره به مشارکت مردم به ویژه اصناف و کسبه برای نماسازی ساختمان ها برای حفظ چهره شهر، از عدم وجود هیچ منعی برای این کار خبر داد.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 54459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =