03/27/2017 - دوشنبه 7 فروردين 1396
مشاهده خبر

وعده‌های خندوانه‌ای، عملی می‌شوند
1395/12/10 9:2:13 print

وعده‌های خندوانه‌ای، عملی می‌شوند
شاید مهم‌ترین دلیل موفقیت خندوانه در میان مردم این باشد که خندوانه جزو معدود برنامه‌های تلویزیون است که به وعده‌هایش عمل می‌کند . از بین حاضرین، قرعه می‌کشد . تماشاچی کارت هدیه برنده می‌شود . درجا پرداخت می‌شود . از میهمانان برنامه قول می‌گیرند که...

گروه فرهنگی شهر- خندوانه، برنامه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رامبد جوان است که پخش سری اول آن از ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در شبکه نسیم آغاز شد و آغاز زمستان ۱۳۹۵ سری چهارم آن برای پخش ساخته شد.

 

ساختار برنامه تغییر کلی نکرده و روال آن حفظ شده است. موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلی آن خنده است و می‌خواهد مردم کمی مهربان‌تر باشند و بیشتر بخندند. این برنامه از هنرمندان محبوب و معروف هم استفاده می‌کند.

در هفته، چند شب یک استند آپ کمدین به برنامه می‌آید. میهمانان دیگری هم هستند که افراد موفق جامعه ایرانی هستند. در این برنامه میهمانان باید ۱۰ ثانیه به دوربین خیره بمانند و لبخند بزنند. با آرای مردم به برترین لبخند، تندیس طلایی برنامه تقدیم می‌شود.

خندوانه هر شب ۱۰۰ تماشاچی از کسانی که با خندوانه تماس گرفته‌اند را به صورت رایگان به برنامه دعوت می‌کند که در استودیو حضور داشته باشند و در همین تماشاچی‌ها با مسابقات گوناگون و شعرخوانی و تشویق به خندیدن درگیر اجرای برنامه می‌شوند.

در سری اول برنامه، نیما شعبان نژاد در نقش کاراکترهای مختلف همچون آقای کجوکی نقش‌های کوتاهی بازی می‌کرد. در سری دوم عروسک جناب خان نیز اضافه شد که به دلایل مالی در سری آخر حضور ندارد و خیلی‌ها دلیل افت برنامه را نبود جناب خان می‌دانند. صاحب عروسک با رامبد بر سر قیمت توافق نکرد و عروسک را از مجموعه دریغ کرد.

 از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان برنامه، مصاحبه با مردم داخل تهران، استان‌های ایران، خارج از کشور وانیمیشن نام برد.


ایده اجرای برنامه خندوانه یک بار در سال ۸۳ توسط رامبد جوان به شبکه دو سیما داده شده بود ولی به خاطر تامین نشدن بودجه و مسائل این چنینی ساخت آن به تعویق افتاد.
این برنامه از روزهای ابتدایی پخش خود بیننده‌های زیادی داشت و با استقبال کم‌
نظیری همراه شد و خیلی زود به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما تبدیل شد.

 عزت‌الله ضرغامی، زمانی که رئیس سازمان صدا و سیما بود برنامه خندوانه را یکی از پدیده‌های رسانه‌ای دانست که توانست گستره وسیعی از مخاطبان با طیف‌های مختلف را زیر یک چتر جمع کند. ضرغامی هوشمندی در طرح موضوعات مناسب، انتخاب میهمان و اجرای حرفه‌ای، مفرح و مودبانه رامبد جوان را از جمله دلایل موفقیت این برنامه دانست.

خندوانه کارهای مثبت زیادی انجام می‌دهد. از اشاعه فرهنگ درست نویسی تا فرهنگ ترافیک. تشویق مردم به کتاب خواندن و آشغال نریختن در خیابان. اما شاید مهم‌ترین دلیل موفقیت خندوانه در میان مردم این باشد که خندوانه جزو معدود برنامه‌های تلویزیون است که به وعده‌هایش عمل می‌کند. از بین حاضرین، قرعه می‌کشد. تماشاچی کارت هدیه برنده می‌شود. درجا پرداخت می‌شود. از میهمانان برنامه قول می‌گیرند که بیرون از برنامه کاری کنند که یک تا چند نفر احساس خوشحالی کنند.

مدت کوتاهی بعد، با دست پر می‌آیند. می‌روند سراغ میهمان و از روند اجرای وعده‌اش، فیلم می‌گیرند و در برنامه نشان می‌دهند. بیننده خیلی با این کار کیف می‌کند. برنامه نود با بیننده میلیونی‌اش این کار را نمی‌کند. هر از چندگاهی عادل فردوسی‌پور از مردم عذرخواهی می کند که جوایزشان دیر شده اما رامبد ثابت کرده که خودش و عوامل برنامه و میهمانانش، مرد عمل هستند.

این مهم‌ترین دلیل اعتماد مردم به این برنامه است. همین که قدر وقت و انرژی مردم را می‌دانند باعث می‌شود ساعت ۱۱ شب‌های زمستان، تلویزیون خانه‌ها روشن باشد و صدای خنده، گاهی از این دیوارهای کاغذی آپارتمان‌ها بگذرد و بفهمی همسایه‌ات خندوانه می‌بیند.

 

 

 

rating
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.

نام شما
پست الکترونیک
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی CAPTCHA
کد را وارد کنید
چندرسانه ای
نظرسنجی
به نظر شما کدام یک از آسیب های اجتما عی باید در اولویت توجه قرار گیرد؟




ثبت نظر  مشاهده ی نتیجه  انصراف
آخرین اخبار