رحیم صفوی: از عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی حمایت می‌کنیم

سرلشگر رحیم صفوی گفت: ما از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی حمایت می‌کنیم.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید یحیی رحیم صفوی در شمشمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: ما از این عملیات  اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت  نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما بخاطر این عملیات به مجاهدین فلسطینی تبریک می‌گوییم، گفت: قطعا مدافعان حرم و شهیدان بزرگی چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند.

رحیم صفوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما شاهد کشتار سازمان یافته کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها هستیم، گفت: کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود و ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان‌های بین‌المللی در برابر این کشتارها شاهد نیستیم.

وی با گرامیداشت یاد کودکان شهید فلسطینی از جمله محمد الدوره تصریح کرد: ما می‌بینیم که صهیونیست‌ها به سر کودکان فلسطینی شلیک می‌کنند و این یک قساوت قلبی است. در جدیدترین آمار در سال ۲۰۲۳ تا کنون ۳۷ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و در همین چارچوب گفته می‌شود که سال ۲۰۲۳ طی ۱۵ سال گذشته خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بوده است. این کودکان با گلوله مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و از طرف دیگر تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز زندانی شده‌اند و احکام سنگین برای آنها صادر شده است.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین با بیان اینکه کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با انواع شکنجه‌های روحی و جسمی روبرو هستند و حتی تعدادی از کودکان فلسطینی در حبس خانگی به سر می‌برند و یا توسط رژیم صهیونیستی تبعید شده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها این جنایت‌ها را در این چارچوب انجام می‌دهند که این کودکان به جریان مقاومت نپیوندند.

رحیم صفوی در ادامه با طرح پیشنهادهایی در ارتباط با حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و به محکمه کشاندن صهیونیست‌ها به خاطر جنایت‌هایشان علیه این کودکان، گفت: مناسب است که از سازمان همکاری اسلامی درخواست رسمی شود که اقدامات عملی و عینی برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام دهند و اقدامات در این راستا را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: ایجاد یک مرکز حقوق بشری با هدف جمع‌آوری اسناد نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، تشکیل مرکز حقوقی در سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری حقوق کودکان فلسطینی در مجامع بین‌المللی و ارائه گزارش سالانه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با کودکان فلسطینی به نهادهای بین‌المللی، مشارکت فعال سازمان همکاری اسلامی در نشست‌ها و اجلاس‌های حقوق بشر در ژنو و ارائه اسناد و مدارک در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی می‌تواند از دیگر اقدامات برای پیگیری این موضوع باشد.

رحیم صفوی همچنین گفت: تشکیل پرونده اختصاصی برای حمایت از حقوق کودکان فلسطینی و تشکیل یک نهاد بین‌المللی از حقوقدانان جهان اسلام و عرصه بین‌المللی برای پیگیری حقوق کودکان فلسطینی نیز می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: مناسب است که یک نقشه جامع رسانه‌ای چند مرحله‌ای نیز برای آگاه سازی افکار عمومی جهان در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله کودکان فلسطینی تهیه و تدوین شود تا صهیونیست‌ها نتوانند جای ظالم و مظلوم را در افکار عمومی جهان تغییر دهند.

رحیم صفوی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم به زبان عربی برای مهمانان شرکت کننده در این اجلاس سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 43625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =