صد و پنجاه و یکمین مخزن آب اضطراری شهر تهران نصب شد

صد و پنجاه و یکمین مخزن آب اضطراری شهر تهران با هدف تامین و تکمیل زیرساخت‌های اضطراری در شرایط بحران با رویکرد محله محور، «طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران» در بوستان اقاقیا در منطقه ۱۴ تهران نصب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جریان نصب مخزن آب اضطراری که با حضور فرماندار تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ شهر تهران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، احمد قیومی، فرماندار تهران ضمن بازدید از زیرساخت‌های مدیریت بحران منطقه، از مخزن آب‌رسانی اضطراری و شیر قطع اتوماتیک بوستان اقاقیا واقع در بلوار ابوذر نیز بازدید کرد.

قیومی در این بازدید بر مؤثر و کارآمد بودن نصب این مخازن در مواقع بحران جهت تأمین قسمتی از نیاز شهروندان به آب شرب تاکید و کلانشهر تهران را جز پنج شهر دنیا که مجهز به مخزن آب اضطراری می‌باشد دانست و از تلاش‌ها در این زمینه تشکر نمود.

همچنین علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در حاشیه این برنامه گفت: ویژگی مهم این مخازن این است که سر راه جریان آب شهری قرار دارند و در نتیجه آب راکد باقی نمی‌ماند و مشکلات بهداشتی پیدا نمی‌کند. همچنین در صورت وقوع زلزله ، این مخازن به شیرهایی مجهز است که این شیرها نسبت به تکان زمین حساس‌اند و آب شهری را قطع می‌کنند تا مخازن آب قابل بهره‌برداری ‌شوند.

محمد تقی حسین زاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ شهر تهران نیز در حاشیه این بازدید گفت: طرح آب‌رسانی اضطراری شهر تهران با هدف افزایش تاب آوری پایتخت در زمان بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در پایتخت اجرا شده است و تدبیر این است که برای سه روز اول تا زمان رسیدن تیم‌های امدادی در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ طرح آبرسانی اضطراری به منظور تأمین نیازهای فوری آب در بخش شرب، خاموش کردن آتش و اورژانس با رویکرد محله محور، «طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران» در هفتاد و نهمین جلسه رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران هفتم مرداد ماه ۹۷ مصوب و مقرر شد در ۳۷۵ نقطه از شهر تهران در طول ۵ سال با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه به مرحله اجرا برسد.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۱۵۱ مخزن در نقاط مختلف کلانشهر تهران تعبیه شده که قرار است تا پایان سال به ۲۲۲ مخزن افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/


 

۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: 45518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =