ایجاد مسیرهای گردشگری در سطح محلات پایتخت

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه اعتبارات زیرساختی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی اماکن گردشگری و میراثی به طور جداگانه در نظر گرفته شده است.

سید احمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ یکی از کارشناسی‌شده‌ترین بودجه‌ها بود، اظهار کرد: هم در تصویب بودجه و هم عوارض جزئیات بررسی شد تا به مردم فشاری وارد نشود.

وی ادامه داد: در اولویت‌گذاری بودجه شهر تهران نیز حمل و نقل و حفاظت از محیط زیست مورد توجه قرار گرفت و حدودا ۵۰ درصد بودجه‌ به این سمت رفت و بودجه در دیگر بخش‌ها نیز متوازن بود. اعضا نسبت به تک تک ردیف‌ها اشراف داشتند و لایه لایه بودجه قابل دفاع است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود لایحه سازمان گردشگری پیش از تصویب بودجه ارائه شود تا بتوانیم برای ساختار اداری آن بودجه تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی ارائه لایحه بودجه با لایحه سازمان گردشگری، این لایحه به صحن نرسید اما در اعتبارات حوزه گردشگری بودجه به گونه‌ای دیده شد که اگر سازمان گردشگری تشکیل شد اعتبارات آن کامل باشد.

وی با اعلام اینکه در حوزه اعتبارات زیرساختی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی اماکن گردشگری و میراثی به طور جداگانه دیده شد، تصریح کرد: برای مسیرهای گردشگری و همچنین مرمت اماکن تاریخی زیر نظر شهرداری نیز بودجه تعریف شد.

علوی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعریف مسیرها و خانه‌های گردشگری در محلات، یادآور شد: سعی ما بر این است که مسیرها و اماکن گردشگری مناطق به ساکنان هر منطقه معرفی شود؛ چراکه توجه به این امر بر سایر موضوعات نیز اثرگذار است. از آنجایی که گذران اوقات فراغت به دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است در سبد خانوار نقش پررنگی نداشته باشد، ما با تعریف مسیرهای گردشگری در مناطق سعی کردیم این بخش را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 51549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =