پایدارسازی رفع آسیب‌های اجتماعی با حل معضلات در محلات شکل خواهد گرفت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه باید بعد از حل معضلات نواحی به سراغ محلات برویم، گفت: این امر پایدارسازی رفع آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، رویداد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، صبح امروز -سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق، امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری ‌و محیط زیست شهرداری تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم با تبریک سال نو و تسلیت ایام شهادت امام اول شیعیان و تقدیر از کارکنان شهرداری بابت اجرای طرح های گسترده با حال و هوایی نوروزی و رمضانی گفت: همه در خاطر داریم که ما ۴ محور تحولی در شهر داریم و بر مدار آن برنامه ریزی می‌کنیم. یکی از این تحولات تحول نرم افزاری شهر است که دشوار و پیچیده و دارای متغیرهای متعددی است. یک شهر انسان محور با مدل توسعه ایرانی-اسلامی با یک شهری که نگاه توسعه ای آن بر مدار غرب است، فرق می‌کند.


وی ادامه داد: بخشی از این تحول نرم افزاری شهر، بخش رفع آسیب های اجتماعی است. رهبر انقلاب ۶ جلسه برای آسیب های اجتماعی وقت گذاشتند تا موضوع آسیب های اجتماعی در کشور اولویت پیدا کند. ما می دانیم که اگر یک تصویر از زباله گردی منتشر بشود چه لطمه ای به حیثیت جمهوری اسلامی وارد می‌کند. این موضوع برای شهردار تهران به حدی اهمیت دارد که اولین روز کاری سال جدید را با این موضوع آغاز کرد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه ۳ معاونت به صورت مستقیم در این کار حضور دارند، گفت: به غیر از شهرداران، معاونت امور مناطق، معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی اجتماعی؛ چندین سازمان ‌و نهاد هم برای پیشبرد بهتر امور باید در این امر همکاری کند. این تعداد دستگاه ها حکایت از این دارد که می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که یک شهر متعالی و زیست‌پذیر را برای شهروندان‌ فراهم کنیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: مرحله اول طرح، پاتوق‌های اصلی مانند کوهسنگی و خلازیر بود. ما ۷ منطقه بحرانی در تهران داشتیم که این برای بیگانگان به دستاویزی برای تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل شده بود. امروز با همت دستگاه‌های متعدد پاتوق‌های اصلی لطمه‌ای جدی دیده و بعضا مانند منطقه فرحزاد دیگر شاهد چنین چیزی نیستیم. این پاتوق‌های اصلی تقریبا از بین رفته است و شاهد تجمعات سنگین نیستیم.

وی با بیان اینکه وقتی می خواهیم یک زیست‌بوم آسیب را از بین ببریم باید به موضوعات مختلفی توجه کرد، خاطرنشان کرد: تمام مراحل مورد نیاز طی شده تا ما به نقطه کنونی برسیم. این تلاش‌ها باعث اعتماد رییس‌جمهور محترم شد و جلسات مرکز رصد شکل گرفت و با یک انرژی بیشتری دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفتند. به طوری که با این تفویض قانونی اخیر ویژه شهرداران نواحی موانع قبلی نیز در هم شکست.

توکلی‌زاده گفت: شما همه آسیب را می شناسید، مخصوصا در این دوره مدیران شهری به آسیب‌های اجتماعی اشراف دارند. نباید موضوع را رها ‌و کوتاهی کنیم. لذا نیازمند تلاشی هستیم تا به هیچ وجه مبحث پاتوق‌ها رها نشود چون به تبع آن آسیب‌ها نیز برمی‌گردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه باید بعد از حل معضلات نواحی به سراغ محلات برویم، گفت: این امر پایدارسازی رفع آسیب را در پی خواهد داشت. این یک کار جمعی و فراگیر است و اگر یکی از دستگاه‌های ذی‌ربط کنار دیگران قرار نگیرند کار در همین مرحله متوقف می‌شود.
انتهای پیام/
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 52161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =