پلاک‌کوبی معبری به نام شهید مدافع حرم در منطقه ۱۰

آئین نامگذاری معبر و رونمایی از دیوار نگاره شهید مدافع حرم «عبدالله باقری» با حضور مهدی اخ‌الصنایع شهردار منطقه ۱۰و با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرغفاری امام جماعت مسجد امام علی(ع)، مرادی فرمانده بسیج مسجد امام علی(ع)، جمعی از مدیران شهری منطقه و خانواده معظم شهید برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در این مراسم ضمن ادای احترام به خانواده این شهید بزرگوار، خانواده شهدا را میراث‌دار گنج‌های ماندگار ازخودگذشتگی و ایثار دانست و گفت: نهادینه سازی و اعتلای ارزش‌های دفاع مقدس و جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم در جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های اجرایی شهرداری تهران است.

شهردار منطقه ۱۰ افزود: نامگذاری و ترسیم تمثال شهدا تحت عنوان دیوارنگاره در سطح شهر از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری محسوب می‌شود که به منظور زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا از سوی مدیریت شهری در جریان است.

وی با بیان اینکه دیار امام هادی(ع) افتخار پرچم داری ۳۷۰ خانواده شهید،۴۲۱ جانباز، ۳۲ آزاده و دو شهید مدافع حرم را دارد، تصریح کرد: آشنایی آحاد شهروندان به ویژه نسل جوان با سیره و سبک زندگی شهدا در خنثی کردن تهاجم فرهنگی دشمنان مؤثر است و مدیریت شهری این منطقه تلاش کرده است تا با نصب تابلوهای مزین به تصاویر شهدا و نامگذاری معابر در نقاط مختلف، در مسیر معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای مدافع حرم اقدامی تأثیرگذار داشته باشد.

در ادامه این مراسم، خانواده شهید والامقام باقری به بیان خاطرات و آرمان‌های شهید خود پرداختند و اقدامات مدیریت شهری منطقه ۱۰ را در تکریم خانواده شهدا و حفظ مقام و یاد شهدا ارزنده دانستند.

بنابراین گزارش، پس از تجلیل از خانواده معزز شهید والامقام «عبدالله باقری»، با حضور شهردار منطقه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرغفاری امام جماعت مسجد امام علی(ع)، مرادی فرمانده بسیج مسجد امام علی(ع)، جمعی از مدیران شهری منطقه، خانواده معظم شهید و شهروندان شهید پرور از دیوارنگاره و معبر مزین شده به نام این شهید عالیقدر رونمایی شد.

دیوار نگاره شهید مدافع حرم عبدالله باقری پنجمین دیوارنگاره در سطح منطقه ۱۰ است که به مساحت ۲۰۰ مترمربع و با مشارکت معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ و عوامل اجرایی اداره زیباسازی  بر روی دیواری در خیابان آذربایجان اجرا شده است و معبر «مسعود» به همت کارشناسان نامگذاری در شورای اسلامی شهر تهران، مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران، روابط عمومی شهرداری منطقه، اداره ایثارگران و حوزه بسیج شهدای مرصاد به نام مبارک «شهید عبدالله باقری» تغییر نام یافته است.

گفتنی است، «شهید عبدالله باقری» در ۳۰ مهر سال ۱۳۹۴ در سن ۳۳ سالگی در حلب سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. نامش جاودان  و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 52545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =