پارکینگ پروانه به زودی ایمن سازی و تعمیر می شود

شهر: ایمن سازی و استحکام بخشی پارکینگ پروانه برای آغاز دوباره فعالیت های کسبه بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی به زودی انجام می شود.

به گزارش شهر، علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگویی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با شهروندان داشت درباره پارکینگ پروانه و ایمن سازی آن گفت: پارکینگ پروانه به صورت بالقوه مستعد بروز یک فاجعه و اتفاق ناگوار شبیه پلاسکو بود و حجم بالای تجمع و فعالیت در تنها یک روز هفته، می توانست در آن اثرات جبران ناپذیری داشته باشد.

او با بیان اینکه پارکینگ پروانه یکی از هویت های شهر تهران به شمار می‌رود که به هیچ وجه نباید دچار فراموشی و اضمحلال شود، افزود: شیوع ویروس کرونا خطر فعالیت در این پارکینگ را بیشتر کرد. تجمع این تعداد افراد در فضایی که برای پارکینگ ساخته شده و کاربرد آن برگزاری یک روز بازار یا نمایشگاه نیست، خطرناک است.

سعادتی با تاکید بر تلاش حداکثری برای بهینه کردن شرایط پارکینگ جهت فعالیت کسبه، ادامه داد: برای دوره گذار هم وضعیت کرونایی اقتضا می کند برای این گردهمایی های مردمی فکری شود. پروتکل و سازوکاری ایجاد شود تا به مشکلات مرتبط با این اپیدمی دامن نزند.

او با اشاره به آغاز موج دوم کرونا افزود: باید با نگاه چندجانبه راهکاری پیدا شود که فعالیت ها در فضای بازتر انجام شود تا هم مشکلات شیوع ویروس کرونا قابل تعدیل باشد و هم معیشت غرفه‌داران تامین شود.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه فعالیت در شرایط ناایمن پارکینگ پروانه بیشترین مخاطره و ریسک را برای غرفه داران و کسانی که در آن فعالیت می کنند را دارد، توضیح داد: فرآیند حقوقی و اجرایی بازسازی و استحکام بخشی پارکینگ پروانه بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری به زودی شروع خواهد شد. 

او در پاسخ به این سوال شهروندان که چرا در ماه های اول سال ۱۳۹۹ استحکام بخشی پارکینگ‌پروانه آغاز نشد گفت: در ماه های ابتدایی سال همه فعالیت های اجرایی و عمرانی در تهران به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق در آمده بود و بر اساس بخشنامه ها حتی فعالیت های ساختمانی پلاک های مختلف نیز در منطقه ۱۲ تعلیق شد تا تبدیل به پاشنه آشیل برای سلامت اجتماعی نشود. بعد از عادی شدن شرایط فعالیت های حوزه های اجرایی آغاز و به زودی این فضا وارد فاز بازسازی و ایمن سازی و استحکام بخشی خواهد شد.

بلوار قیام خیابان کامل می شود

سعادتی در بخش دیگر این گفتگو با اشاره به مشکلاتی که تاسیسات و کارگاه های مترو در بلوار قیام برای اهالی این محله ایجاد کرده، گفت: شهرداری های مناطق ماموریت های عمومی دارند و مأموریت‌ها و فعالیت‌های تخصصی بر عهده سازمان ها و شرکت ها از جمله شرکت مترو است و شهرداری منطقه ۱۲ درباره فعالیت مترو نقش پررنگی ندارد.

او اضافه کرد: در بلوار قیام یک بوستان ایجاد شده و علاوه بر آن به اندازه قابل توجهی بخشی از مجموعه کارگاههای مترو بر چیده و بخشی دیگر کوچک و محدود شد تا اثرات نامطلوب آن برای زندگی اهالی محله قیام کمتر شود.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان یادآور شد: مصوبه تبدیل بلوار قیام به خیابان کامل که همه شئون یک خیابان را در بر داشته و مدهای مختلف حمل و نقل با وسایل مختلف در آن قرار داشته باشد در سال ۱۳۹۹ به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1104

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =