۳۱ مرداد ماه آخرین مهلت بهره‌مندی از جوایز خوش حسابی پرداخت عوارض

۳۱ مرداد ماه آخرین مهلت بهره مندی از جوایز خوش حسابی پرداخت عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند شهرداری تهران در قالب بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا است.

به گزارش شهر، وحید عرب مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، با اعلام این خبر گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ ۱۴/۲/۱۳۹۹ برای رونق ساخت و ساز به عنوان یکی از مولفه های تولیدی شهر تهران در "سال جهش تولید"  همچنین تشویق و جبران آسیب های وارده به منابع درآمدی و حمایت از شهروندان و کسب و کارهای آسیب دیده از این بحران تصویب و به مناطق ابلاغ شده است.

او افزود: ابلاغ  این بسته در راستای تشویق مودیان به تعجیل در پرداخت درآمدهای پایدار شهرداری به صورت غیر حضوری و بهره مندی از افزایش جوایز خوش حسابی تهیه شده است که تا تاریخ ۳۱ مرداد سال ۱۳۹۹ قابل اعمال است.

عرب درباره پرداخت عوارض کسب و پیشه، توضیح داد: چنانچه مودیان خوش حساب تا تاریخ ۳۱ مرداد، نسبت به پرداخت عوارض کسب و پیشه ملک خود اقدام کنند، برای عوارض امسال مشمول ۱۸ درصد  و بدهی معوقه سالهای قبل مشمول  ۱۰ درصد بخشودگی خواهند شد.

او گفت: تا پیش از تصویب این مصوبه، بدهی معوقه عوارض کسب و پیشه مشمول تخفیف و بخشودگی نمی شد.

عرب افزود: در صورتی که مودیان نسبت به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی و یا غیر مسکونی ملک خود نیز تا ۳۱ مرداد اقدام کنند، مشمول ماهیانه سه درصد جایزه خوش حسابی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، گفت: جایزه خوش حسابی پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند در این مصوبه، به میزان ۱۰۰ درصد (از یک و نیم درصد ماهیانه به سه درصد ماهیانه) افزایش یافته است. بنابراین پیشنهاد می‌شود، شهروندان نسبت به پرداخت عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند تا این تاریخ اقدام کنند و از مزایای ویژه این مصوبه بهره مند شوند.

عرب بیان کرد: شهروندان می توانند از طریق یکی از روشهای پرداخت غیر حضوری عوارض و بهای خدمات ملک خود را پرداخت کنند که این روشها شامل درگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی tax.tehran.ir، سامانه تلفنی۱۳۷ و  همچنین کد دستوری #۱۳۷* است.

شهروندان همچنین برای ارتباط هوشمند با شهرداری تهران و اطلاع از میزان بدهی و وضعیت ملک خود، می توانند کد شناسایی ۱۵ رقمی ملک یا آپارتمان و یا ۱۲ رقمی غیر مسکونی که در آدرس: my.tehran.ir/melk از طریق نقشه به دست می آید را به سامانه ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۰پیامک کنند.

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 1197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =