دومین ایستگاه شارژ موتورهای برقی در تهران فعال می شود

شهر: دومین ایستگاه شارژ موتورهای برقی در تهران پس از حل مشکلات تامین برق و مذاکره با شرکت توانیر تا دو الی سه ماه آینده در باب همایون فعال خواهد شد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهر با بیان اینکه چند سالی است که در محدوده بازار، حمل و نقل مسافر از طریق ماشین های برقی انجام می شود، افزود: در گام دوم شهرداری منطقه ۱۲ در صدد است که بتواند در موضوع حاملان بار و پیک های موتوری نیز از وسایل نقلیه برقی استفاده شود. بنابراین با مشارکت بخش خصوصی و ایستگاه شارژ موتورهای برقی در باب همایون فعال خواهد شد که پیک های موتوری و حاملان باری که از طریق موتورهای برقی با سازوکار نظام مند و روشن در این محدوده فعالیت می کنند، بتوانند در همین محدوده موتورهای خود را شارژ کنند.

او با بیان اینکه ایستگاه شارژ موتورهای برقی در باب همایون بعد از برج میلاد دومین ایستگاه در این زمینه در تهران خواهد بود، گفت: به تدریج وسایل نقلیه و حمل  نقل عمومی که در محدوده تاریخی وجود دارند باید به سمتی سوق داده شوند که هم بتوانند آلودگی های محیط زیست را کاهش دهند و هم  فرهنگ سازی کنند تا این نگاه به بقیه حوزه های شهر تهران نیز تسری پیدا کند و آلودگی هوا به عنوان یکی از مهمترین مسائل  شهر تهران کنترل شود.

شهردار منطقه ۱۲ در مورد زمان فعال شدن این ایستگاه، توضیح داد: مراحل مقدماتی این کار انجام شده و برای حل مشکل برق ایستگاه مذاکراتی با شرکت توانیر در حال انجام است و در صورت حل این مشکل، ایستگاه شارژ موتورهای برقی، دو الی سه ماه آینده فعال خواهد شد.

جایگاه شارژ خودروی برقی (Electric vehicle charging station)، یکی از عناصر زیرساختی است که انرژی الکتریکی مورد نیاز برای بازشارژ کردن وسایل نقلیه برقی اعم از خودروی برقی و دوگانه‌سوز را تأمین می‌کند. جایگاه‌های شارژ عمومی عموماً از روش‌های شارژ جریان متناوب نوع دوم یا شارژ سریع جریان مستقیم استفاده می‌کنند. نخستین جایگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی در ایران در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع در محوطه برج میلاد تهران در خرداد ماه ۱۳۹۸ افتتاح شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 1220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =