اجرای طرح داوطلبانه اهدای خون ویژه مدیران ارشد شهری

فرمانده حوزه بسیج مالی، منابع انسانی و برنامه ریزی شهرداری تهران از استقرار پایگاه انتقال خون در ساختمان شورای شهر تهران خبر داد و گفت: این برنامه در راستای فرهنگ سازی و تشویق شهروندان برای شرکت در طرح داوطلبانه اهدای خون، ویژه مدیران ارشد شهری به اجرا درآمد.

به گزارش شهر، ابوالفضل میرزایی، فرمانده حوزه بسیج مالی، منابع انسانی و برنامه ریزی شهرداری تهران  ضمن اعلام این خبر افزود: به دنبال پاندمی ویروس کرونا، حضور اهداکنندگان خون در استان تهران کاهش محسوسی داشته است، این در حالی است که طبق اعلام اداره کل انتقال خون استان تهران، ۶ میلیون نفر قادر به اهدای خون در تهران وجود دارد. بنابراین برای حمایت و کمک به بیماران نیازمند فرآورده های خونی در این ایام کرونا، مراسم داوطلبانه اهدای خون را با استقرار اکیپ سازمان انتقال خون در ساختمان شورای شهر برگزار کردیم.

او با انتقاد از باورهای نادرستی که در شرایط کرونا منجر به کاهش جدی اهدای خون شده است، گفت: برای شکل گیری تعامل مناسب بین مدیریت شهری و مرکز اهدای خون تلاش کردیم و برای ترویج این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه در بین شهروندان از مدیران شهری دعوت کردیم که داوطلبانه در این برنامه شرکت کنند که خوشبختانه مورد استقبال رئیس، اعضای شورای شهر و سایر مدیران شهری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه بسیج مالی، منابع انسانی و برنامه ریزی شهرداری تهران،فرمانده حوزه بسیج مالی، منابع انسانی و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به شعار امسال روز جهانی اهدا کنندگان خون با عنوان "اهدای خون برای جهانی سالم تر"، افزود: افراد سالم می توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون و با رعایت اصول بهداشتی کامل، فرآیند اهدای خون را انجام دهند تا کمبود ذخایر بانک‌های خون برطرف شود . به نظر می رسد سایر ظرفیت های شهرداری تهران نیز می تواند برای تقویت فرهنگ سازی اهدای خون بسیج شود.

به گفته میرزایی، این برنامه به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون در راستای فرهنگ سازی در سطح مدیران ارشد شهری به همت حوزه بسیج مالی، منابع انسانی و برنامه ریزی شهرداری تهران و حوزه بسیج ادارات مرکزی شهرداری تهران برگزار شد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 1285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =