تخریب خانه قدیمی خیابان ارامنه سابق با رأی دیوان عدالت اداری انجام شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۱ در خصوص صدور جواز تخریب و نوسازی ملک قدیمی موسوم به "خانه خیابان ارامنه" گفت: صدور پروانه حسب رأی دیوان عدالت اداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.

به گزارش شهر به‌نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، محمد شهرآبادی معاون معماری و شهرسازی منطقه ۱۱ گفت: با توجه به شکایت مالک و حسب کارشناسی انجام شده از سوی دیوان عدالت اداری، ملک مورد نظر فاقد ارزش میراثی بوده و با توجه به درخواست مالک و رأی دادنامه قطعی صادره از شعبه ۲ تجدید نظر دیوان محترم صدور حکم از سوی دیوان عدالت اداری به شماره ۹۷۰۹۹۷۰۹۵۵۳۰۱۹۱۳  مورخ ۱۱/۶/۹۷ و نامه ارسالی از  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به شماره ۹۸۲۱۲۶۷۶۰۷ مورخ ۱/۸/۹۸ شهرداری منطقه ۱۱ موظف به اجرای آرای صادره و صدور جواز تخریب و نوسازی شده است که طی آن ملک مذکور فاقد شرایط احراز ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داده شده است. ضمن این که مطابق ماده یک قانون راجع به حفظ آثار ملی آثار صنعتی و ابنیه و اماکنی که تا اختتام سلسله زندیه در مملکت ایران احداث شده جزء آثار ملی محسوب می شود.

معاون شهرسازی منطقه ۱۱ تهران در خصوص صدور جواز تخریب ملک قدیمی واجد ارزش معماری در محله منیریه به نشانی خیابان ولیعصر پل امیربهادر خیابان بشیری افزود: علی رغم تلاش منطقه ۱۱ بر حفظ ابنیه تاریخی و واجد ارزش معماری، شهرداری موظف به اجرای حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری است.

شهرآبادی اضافه کرد: درخواستی از سوی مالک در خصوص تقاضای تملک و حفظ بنا توسط شهرداری نداشته ایم و مالک خواهان تخریب و تغییر کاربری ملک بوده است.

او همچنین گفت: امیدواریم با افزایش مسئولیت اجتماعی شهروندان نسبت به حفظ ابنیه تاریخی و واجد ارزش معماری به خصوص بناهای ارزشمند محلات مرکزی تهران  بتوانیم گامی موثر در صیانت از این بناها برداشته و نسبت به حفظ هویت معماری گذشتگانمان تلاش کنیم.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 1306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =