طرح کاپ باید به الگوی کشوری تبدیل شود

شهر: معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه طرح کاپ باید تبدیل به یک الگوی کشوری شود گفت: در تهران باید هدف‌گذاری مشخصی در حوزه پسماند انجام شود.

مسعود تجریشی، در مراسم آغاز احرای طرح کاپ، با قدردانی از شهرداری تهران برای اجرای این طرح گفت: بسیاری از شهرهای مطرح دنیا از شهرداری‌های خود می‌خواهند هدفگذاری مشخصی در حوزه پسماند داشته باشند. برای مثال در بازه زمانی مشخص ۵۰ درصد پسماند ورودی به مراکز امحای زباله کاهش پیدا کند و مسئولیت این هدف‌گذاری‌ها نیز با شوراهای شهر است.
او افزود: قطعا در تهران هم به چنین هدف گذاری نیازمندیم. لذا امیدواریم این موضوع به عنوان الگویی برای کشور در شهر تهران آغاز شود.
تجریشی در پایان گفت: از سوی دیگر بسیاری از آنچه که به عنوان ریخت و پاش در شهرها یاد می‌شود ناشی از فعالیت‌های صنعتی و تولید زباله‌های صنعتی در اطراف شهرهاست این در حالیست که امروز دیگر هیچ صنعتی خارج از سامانه محیط زیست نمی تواند پسماندی را جابجا کند. اگر زمینه اتصال این سامانه با سامانه‌های شهرداری تهران فراهم شود قطعا دیگر زباله‌ها را در کنار جاده‌ها نخواهیم دید وتحول بسیار خوبی که به اقتصاد ملی نیز کمک می‌کند.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 1310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =