کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای تهران امروز سه‌شنبه با افزایش غلظت آلاینده ازن روی شاخص لحظه‌ای ۱۱۲ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان) است.

به گزارش شهر به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ازن در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹:۳۰ امروز روی شاخص ۱۰۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

همچنین اکنون ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون روی شاخص لحظه‌ای ۱۰۰ در شرایط ناسالم قرار دارد که این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹:۳۰ امروز روی شاخص ۷۹ در شرایط سالم قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۶۲ و دی اکسید نیتروژن با شاخص ۸۳ بوده است.

ایستگاه‌های پونک با شاخص ۹۹، شهرداری(منطقه۲۱) با شاخص ۹۷ و شریف (منطقه ۲) با شاخص ۹۱ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح تهران نشان می‌دهد.

ایستگاه‌های گلبرگ (منطقه۸) با شاخص ۶۵، مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۷۵ و پارک سلامت (منطقه۱۷) با شاخص ۷۶ در همین مدت دارای کمترین آلایندگی بودند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۶۹ روز هوای قابل قبول و ۴ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 1343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =