توقف فعالیت ۵ شرکت تابعه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران

فعالیت ۵ شرکت تابعه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در فرآیند ساماندهی متوقف شد.

به گزارش شهر، محمد قائمی امیری، مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه این صندوق در طی دو سال از یک مجموعه زیان‌ده به یک مجموعه سودرسان تبدیل شده است، گفت: اصلاح ساختار مالی و رفع مخاطرات آتی برای شناسایی سودهای سنواتی پروژه‌ها با تایید حسابرس قانونی شرکت، امکان شناسایی سود را بوجود خواهد آورد. همچنین ساماندهی دارایی‌ها و پرونده‌های حقوقی درجریان در این امر موثر خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که این صندوق با کدام شرکت‌ها در حال تعامل است، گفت: شرکت‌های صددرصدی ما، شرکت گوهریاران، گنجینه آتیه، گنجینه آتیه کیش، آژانس پیشتازان،‌ توسعه رفاه شهر، توسعه تجارت بین‌الملل پویا و گنجینه آتیه آفتاب کیش بوده‌اند.

قائمی امیری افزود: از این تعداد در فرآیند ساماندهی فعالیت ۵ شرکت متوقف شده است و گوهریاران و گنجینه آتیه مشغول به کار هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بانک شهر و فروشگاه شهروند جزو دارایی‌های صندوق محسوب می‌شوند، گفت: ۵ درصد سهام بانک شهر متعلق به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران است و این صندوق در فروشگاه شهروند سهمی ندارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون میزان بدهی بانکی و مالیاتی صندوق چه میزان است، گفت: موارد مالیاتی خود موسسه به روز است و شرکت‌های تابعه دارای بدهی سنواتی مالیاتی هستند که درحال مذاکره و ارسال لوایح می‌باشند و بدهی‌های بانکی کلی مجموعه با احتساب سود سنوات آتی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان است.

قائمی امیری درباره عملکرد صندوق در سه سال اخیر بیانکرد: تمام تلاش هیأت امنا، هیأت مدیره و مدیریت موسسه انجام اقدامات قانونی براساس آیین‌نامه‌ها و اسناد بالا دستی بوده و هست.

به گزارش شهر و به نقل از ایلنا، او در پاسخ به این سوال که هم اکنون به طور شفاف سرمایه و میزان بدهی این شرکت چه میزان است، گفت: تراز مالی سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اعلام و اطلاع‌رسانی شد و تراز سال مالی ۱۳۹۸پس از بررسی و تایید حسابرس و بازرس قانونی موسسه و همچنین مجمع اطلاع‌رسانی خواهد شد

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 1366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =