۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 1382

مدیرعامل شرکت شهروند در نشست خبری مطرح کرد

بایکوت تولیدکنندگان متخلف

شهروند یک شرکت تجاری با بودجه‌ای مستقل است که ۱۰۰ درصد سهامش نیز برای شهرداری است
بایکوت تولیدکنندگان متخلف

شهر: شرکت فروشگاهی شهروند به دلیل آنچه که مدیرانش توجه به کیفیت کالاهای عرضه شده به شهروندان عنوان می‌کنند با ۶ تولیدکننده کالا به دلیل پایین آمدن کیفیت کالاهایشان، قطع ارتباط کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی امراللهی، مدیرعامل شرکت خدمات کالای شهروند ظهر امروز -۲۶ خرداد ۱۳۹۹- در نشست خبری عملکرد این فروشگاه در دوران کرونا را تشریح کرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد از اول اسفند تا ۱۵ اردیبهشت فروشگاه شهروند  ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار مخاطب داشت.

به گفته او؛ این شرکت در کل طول سال بیش از ۲ روز تعطیلی ندارد، اما از ابتدای امسال کارکنان این فروشگاه‌ها فقط اول فروردین تعطیل بودند و در دوران کرونا کارکنان خدمات بیشتری به مردم ارایه میدانند.

امراللهی با بیان اینکه هشت میلیون و ۴۰۰ مترمربع سطح، از سوی شرکت شهروند ضدعفونی شد، اضافه کرد: حدود ۴۳۰ هزار  محلول ضدعفونی کننده و یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستکش به صورت رایگان توزیع شد. متاسفانه با همه مراقبت‌های بهداشتی در فروشگاه‌های شهروند، ۳۷ نفر از کارکنان این فروشگاه مبتلا به کرونا شدند که همگی بهبود یافتند و به محل کار بازگشتند.

مدیرعامل فروشگاه شهروند، با توضیح اینکه فروشگاه‌های شبانه روزی شهروند از دو فروشگاه به هشت فروشگاه افزایش یافت، از فروش ۲۷ میلیارد تومانی این شرکت در ۲۶ اسفند خبر داد که به گفته او بی سابقه بود و درباره جشنواره شهروند هم گفت: جشنواره از ۲۶ خرداد تا ۱۰ تیر با محوریت کالاهای اساسی برگزار می‌شود و تلاش شده در بخش پروتئین و کالاهای اساسی مثل برنج، روغن و گوشت تامین کالا به صورت ویژه و همراه با کاهش قیمت باشد.  مثلا از دو روز دیگر مرغ بسته بندی در شهروند با کاهش ۲۵ درصدی قیمت و به قیمت ۱۵ هزار و ۹۷۰ تومان عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول درباره کمبود لوازم خانگی در فروشگاه شهروند اضافه کرد: معمولا یکسری واسطه هستند که لوازم خانگی را از شهروند میخرند و در بیرون عرضه میکنند اما ما همیشه به دنبال کاهش قیمت بودیم و به کیفیت‌ لوازم خانگی و نحوه واردات و تولید توجه داریم.

از طرف دیگر واردات لوازم خانگی ممنوع است اما شهروند با پنج تولیدکننده داخلی مذاکره شده است که اگر تعهدات خود را انجام دهند مشکلی از بابت تامین کالا وجود نخواهد شد.

او در پاسخ به پرسشی درباره فروش برخی شعب شهروند، توضیح داد: فروشگاه شهروند بوستان، از سوی ‌املاک به مزایده گذاشته شد اما هیات مدیره شهروند مخالفت کرد و هفته گذشته شهردار دستور داد که این فروشگاه برای شهروند بماند و به کار خود ادامه دهد.

به گفته امراللهی؛ درآمد فروشگاه شهروند در سال ۱۳۹۸  دو هزار و ۱۵۹ میلیارد در بودجه پیش بینی شده بود که در پایان سال دو هزار ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشت، هم اکنون حاشیه سود این فروشگاه هم به ۱۵ درصد رسیده است. در دوران کرونا شهروند حدود ۷۸۰ میلیارد تومان فروش داشت.  

مدیرعامل شرکت خدمات کالای شهروند درباره ورود این فروشگاه به بورس اضافه کرد: به شدت به دنبال ورود شرکت شهروند به بورس هستیم و برای اینکار املاک شهروند باید به نام این شرکت باشد.

او در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت برنج‌های آلوده هم گفت: شرکت شهروند با پنج تا ۶ تامین کالا که بیشتر در حوزه پروتئین بودند، به دلیل پایین بودن کیفیت کالاهایی که عرضه می‌کردند قطع ارتباط کرد. در پرونده برنج‌های آلوده هم پس از قطع ارتباط با شرکت متخلف، آن شرکت در قالب یک برند ملی دوباره آمد اما حراست فروشگاه با پیگیری زیادی کرد و سبب شد تا یکی از عرضه‌کننده‌های این برنج یک میلیارد تومان و دیگری ۸۰۰ میلیون تومان جریمه شود.

امراللهی درباره افزایش شعب فروشگاه های شهروند در دیگر کلانشهرها توضیح داد: ایجاد شعب در شهرهایی غیر از تهران با همکاری بانک شهر انجام می‌شود و ارتباطی با شهرداری تهران ندارد، درواقع شهروند سرمایه‌گذار نیست و فقط نیروی انسانی ماهر و باتجربه برای تاسیس فروشگاه به دیگرها شهرها می‌فرستد.

به گفته امراللهی؛ هزینه‌های فروشگاه شهروند۴۰ میلیارد تومان است که‌همه این هزینه‌ها از محل درآمدها فروش فروشگاه تامین می‌شود و هیچ درآمدی از سمت شهرداری تهران ندارد. درواقع شهروند یک شرکت مستقل تجاری است که ۱۰۰ درصد سهامش برای شهرداری است اما از نظر بودجه‌ای مستقل است.

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 1382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =