«بازی با زمان» در تیر ماه رونمایی می شود

شهر: «بازی با زمان» یا «با زمان» نام اپلیکیشنی است که یک بازی با محتوای شهری در قالب خاطرات جمعی شهروندان و رویدادهای تاریخی قلب تهران را ارائه می کند. این بازی که با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و یک شرکت دانش بنیان طراحی شده است، در تیر ماه رونمایی می شود.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهر با بیان اینکه رمز و رازهای بسیاری در محدوده تاریخی شهر تهران وجود دارد، گفت: دانستن و کشف کردن این رمز و رازها برای افراد آشنا با این محدوده موجب مرور خاطرات می شود و برای کسانی که علاقه دارند تا محدوده تاریخی تهران و هسته شکل شگیری آن را بشناسند، جذابیت دارد.

او با بیان اینکه بخشی از این رازها، ناشناخته های جغرافیایی و بخشی دیگر ناشناخته ها و مسائل مرتبط با رویدادها و اشخاص است، افزود: همه این نکات در قالب یک بازی اینترنتی و اپلیکیشن ارائه و مطرح می شود. این بازی که برای مخاطبینی در سنین مختلف به صورت مسابقه و سرگرمی توسط یک گروه دانش بنیان طراحی شده علاوه بر سرگرمی، آگاهی شان را نسبت به شهر و محلات تاریخی افزایش می دهد. این بازی که «بازی با زمان» یا «با زمان» نام دارد دارای مفهوم و محتوای شهری است و درونمایه آن را خاطرات جمعی شهروندان و رویدادهای بخش تاریخی تهران در منطقه ۱۲ تشکیل می دهد.

به گفته سعادتی این گروه دانش بنیان در حال طراحی و انجام زیرساخت های نهایی کار هستند و به احتمال زیاد این بازی در تیر ماه رونمایی می شود.

او با بیان اینکه این کار در قالب یک همکاری مشترک بین شهرداری منطقه ۱۲ و شرکت دانش بنیان است، توضیح داد: در رابطه با هزینه ها و اطلاعات و تبلیغات این موضوع و جوایزی که به برندگان اهدا می شود شهرداری این منطقه تقبل هزینه می کند و هزینه قسمت های ابتدایی کار توسط خود شرکت انجام می شود. جنبه حقوق بهره برداری از این بازی به صورت مشترک انجام می شود و معرفی این موضوع کمکی است که شهرداری منطقه در حوزه فرهنگی در شهر خواهد داشت و درآمدزایی برای این کار متصور نیست.

خبرنگار: علی سی پی

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 1429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =