منطقه ۱۴ با یک پل به منطقه ۱۲ متصل خواهد شد

شهر: پس از ایجاد میدانگاه (پلازا) شهری در بالای محدوده تونل امیرکبیر در محدوده منطقه ۱۴ و در صورت ایجاد زمینه های لازم توسط منطقه ۱۲، این دو منطقه در این محدوده با ساخت یک پل متناسب با تاریخ دروازه دولاب به هم متصل می شوند تا علاوه بر جذب گردشگر، به رونق اقتصادی دو منطقه نیز بینجامد.

رضا عباسی، شهردار منطقه ۱۴ در گفتگو با شهر با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد پل بین منطقه ۱۴ و ۱۲ ارائه شده، گفت: مذاکراتی در این باره بین اعضای شورای شهر تهران، شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت معماری و شهرسازی در این مورد مذاکراتی انجام شد. میدانگاه شهری متعلق به منطقه ۱۴، بالغ بر هشت هزار متر مربع وسعت دارد که توسط سازمان نوسازی در حال آماده سازی است و تا چند هفته آینده در اختیار شهروندان قرار می گیرد. همچنین دو مجموعه ورزشی ویژه زنان و مردان در این میدانگاه قرار داده شده است. ضلع غرب این میدانگاه خیابان هفده شهریور است و ضلع شرق آن خیابان شکوفه است که یک بازار میوه و تره بار هم دارد.

او افزود: ابتدا قرار بود بالای تونل نیز در منطقه ۱۲ و ۱۴ انبوه سازی شود که  شهرداری منطقه ۱۴ با انبوه سازی مخالف بود و خواستار تبدیل این فضا به فضای شهری بود ولی در منطقه ۱۲ مشاور طرح به انبوه سازی اعتقاد داشت.

عباسی با بیان اینکه محدوده منطقه ۱۴ سالها تملک شده ولی بلاتکلیف بود، ادامه داد: از عرشه تونل امیرکبیر تا کف ۵۱۵ تا ۵۳۰ واحد پارکینگ به صورت طبقاتی ساخته می شود ولی در منطقه ۱۲ آمادگی و زمینه های لازم برای اتصال دو منطقه فراهم نشده است.

شهردار منطقه ۱۴ عنوان کرد: اگر منطقه ۱۲ نیز زمینه های این اتصال را فراهم کند پیشنهاد بعدی این است که قدرت اقتصادی منطقه ۱۲ و سه راه امین حضور به این محدوده گسترش پیدا کند. چرا که محدوده متعلق به منطقه ۱۴ در حال حاضر به انبار کالاهای مغازه های سه راه امین حضور و بازار تبدیل شده و این کم لطفی به منطقه ۱۴ است.

او اضافه کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد  طی یک مسابقه طرح برتر انتخاب شود که یک پل مانند پل طبیعت با در نظر گرفتن تاریخ دروازه دولاب قدیم، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران، دو منطقه را به هم متصل کند. این پیوند بین مناطق  ۱۴ و ۱۲ هم به جذب گردشگر کمک می کند و هم رونق تولید و کسب و کار را در این محدوده ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این می تواند تاریخ دروازه دولاب را زنده کند. هر چند اجرای این طرح زمان بر است اما امید آن می رود که با فراهم کردن زمینه های لازم هر چه زودتر اجرای آن آغاز شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 1457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =