نیروگاه برق خورشیدی در بوستان کوهسار به بهره برداری رسید

نیروگاه برق خورشیدی۲۰کیلوواتی بوستان کوهسار با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، و با نصب ۷۶ پنل خورشیدی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵گفت :  با توجه به ضرورت تامین ۲۰درصد انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و اماکن عمومی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، نیروگاه ۲۰ کیلو واتی خورشیدی بوستان کوهسار به بهره‌برداری رسید.

رضا علی زمانی افزود : این نیروگاه با نصب ۷۶ پنل خورشیدی، در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر و در هوای پاک و ارتفاع بالای بوستان کوهسار احداث شده است.

معاون خدمات شهری منطقه۵، به کاهش ۱۳تنی گاز CO۲ با بهره برداری از این نیروگاه اشاره کرد و گفت: از مزیت‌های این نیروگاه خورشیدی توان تولید برق سالانه ۳۶ مگاوات بر ساعت است.

علی زمانی اضافه کرد: با احداث این نیروگاه، انرژی‌های پاک، ارزان و تجدید شونده توسعه و انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از منابع سوختی تجدید ناپذیر و فسیلی کاهش می‌یابد.

او  جایگزینی فرم‌های سبزتر انرژی را گامی مهم برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت : انرژی پنل‌های خورشیدی با محیط زیست سازگار است و با جایگزینی آن می‌توان از هدر رفت سوخت و آب برای تولید برق و تخریب منابع جلوگیری کرد.

پنل خورشیدی  طول عمر بلندی دارد و در شرایط نگهداری مناسب، تا ۲۵ سال و حتی بیشتر قابل استفاده است.

۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 1504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =