۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 1511

با حضور شهردار تهران

پیاده راه گذر استاد شهریار افتتاح شد

دو محور فرهنگی ـ تاریخی در تهران ایجاد می شود
پیاده راه گذر استاد شهریار افتتاح شد

شهر: شهردار تهران امروز پیاده راه گذر استاد شهریار را که برای معلولان نیز مناسب سازی شده ، افتتاح کرد.

به گزارش شهر، شهردار تهران در مراسم آئین افتتاح پیاده راه شهریار در محور رودکی گفت: محوری که امروز افتتاح شده بخشی از قلمرو عمومی شهر تهران در قالب طرحی است که از آن با عنوان گذر رودکی  یاد می شود. در این فضا مسجد و مرکز فرهنگی ولی عصر وجود دارد و پلاک های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که محوری است فرهنگی.

به گفته شهردار تهران، باید در این گذر که در کنار تالار وحدت قرار دارد، اتفاقات خوبی رقم بخورد؛ در واقع این گذر فرصتی است برای اتفاقات خوب فرهنگی و این افتتاح گام اول است.

حناچی افزود: افتتاح این پروژه را یک هفته به تعویق انداختیم تا ضوابط مناسب سازی معلولان و فضاهای عمومی شهری در آن اعمال شود و خوشبختانه این اقدام انجام شد.

شهردار تهران با اشاره به نزدیکی دو ایستگاه مترو به گذر استاد شهریار گفت: این پروژه کوچک مقیاس است اما به لحاظ تاثیرگذاری فرهنگی قابل توجه است و قرار است در این فضا عرضه محصولات کیفی و هنری تحت ضوابط خاصی انجام شود.

حناچی در ادامه درباره سایر محورهای فرهنگی پایتخت گفت: تهران براساس طرح جامع و تفصیلی یک محور فرهنگی و تاریخی دارد  که از لاله زار نو شروع و به انتهای بازار وصل می شود و یک محور فرهنگی تاریخی دیگر در شهرری  نیز وجود دارد که بین چشمه علی تا حرم حضرت عبدالعظیم قرار دارد و مناسب سازی آن نیز در دستور کار دارد.

او در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره مشکل پله برقی مترو و پلهای عابرپیاده اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی پله های برقی یکی از مشکلات شهرداری تهران در دوره تحریم هاست اما در هماهنگی با تولید کنندگان داخلی تلاش شده، این مشکل رفع شود.

حناچی در پاسخ به پرسش شهروند نابینایی درباره مناسب سازی پروژه شهریار برای معلولان افزود: ضوابط مناسب سازی  این گذر برای همه شهروندان از جمله نابینایان رعایت شده و تلاش می شود پروژه ای در تهران بدون این ضوابط افتتاح و اجرایی نشود.

نویسنده :اکبر بیاتی صالح

۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 1511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =