توسعه فضای سبز عمودی در منطقه سه تهران

به منظور توسعه فضای سبز شهری و کاهش آلودگی هوا، فضای سبز عمودی در منطقه سه تهران توسعه می یابد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، پدرام طلوعی رییس فضای سبز با بیان این مطلب گفت: مهم‌ترین ویژگی بام و دیوار سبز، پایداری آن‌ها است و مهم‌ترین عامل در پایداری آن، انتخاب گیاه متناسب با شرایط طبیعی محیط است.

او افزود: با رعایت این شرط توسعة فضاهای سبز عمودی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش سهم سرانة فضای سبز برای شهروندان، به‌خصوص در کلان‌شهرها، در یک بازه زمانی بلندمدت ایجاد کند.

رییس فضای سبز شهرداری منطقه سه تهران افزود: تاکنون نرده های خیابان میرداماد با متراژ ۳۰۰ متر طول با فضای سبز عمودی که شامل ۷۰۰ گیاه پیچک، نسترن و پیچ امین الدوله است، تزیین شده اند و ایجاد فضای سبز عمودی در بزرگراه های شهید همت و کردستان و نمای بیرونی ساختمان شهرداری منطقه سه در دستور کار قرار دارد.

طلوعی گفت: توسعه عمودی فضای سبز بر بدنه و فضاهای بی‌استفاده ساختمان‌ها در شهر تهران و ارائه خدمات تشویقی به‌منظور جلب مشارکت شهروندان برای گسترش فضاهای سبز عمودی در حقیقت با توسعه عمودی شهرها و بلندمرتبه‌سازی‌ ساختمان‌های متراکم آغاز شد، در واقع مهم‌ترین اصل در ایجاد و گسترش فضای سبز عمودی ایجاد شاخص‌هایی برای پدید آوردن شهری سالم و پرنشاط است.

۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 1575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =