فرش قرمز شهرداری منطقه۱۷ برای ایده های خلاق شهروندی

محمودکلهری شهردار منطقه۱۷در جریان گفت و گو با شورایاران عضو کارگروه شهرسازی و معماری گفت: از ایده های شهروندان خلاق در حوزه معماری و شهرسازی استقبال می کنیم

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، جلسه کارگروه شهرسازی و معماری با حضور محمودکلهری شهردار منطقه۱۷، مهدی یوسفی معاون شهرسازی و معماری و اعضا شورایاری که عضو این کارگروه هستند در سالن اجتماعات منطقه۱۷ برگزار شد.
شهردار منطقه ۱۷ در این نشست گفت: این جلسات به دلیل اینکه در قالب کارگروه تخصصی برگزار می شود باید موضوع به موضوع مباحث در آن مطرح شده و مورد بحث قرار گیرد. به نظرم یک جلسه کشش بررسی همه مطالبات را ندارد.

او افزود: باید اعضای محترم کارگروه در جلساتی منسجم و پیوسته و به صورت محله ای موضوعات را مطرح کنند. پیشنهادم این است که از افراد خوش‌فکر محلات و متخصص استفاده کنید و از ایده های آنها بهره ببرید تا خروجی مناسبتری دریافت کنیم.
او تاکید کرد: به نظرم می توان از شهروندان متخصص دانشجویان حوزه معماری و شهرسازی که ایده های خلاقانه ای دارند و در سطح محلات منطقه ۱۷ زندگی می کنند، در راستای شتاب دهی در توسعه و ارتقا کیفیت زیست شهروندان بهره ببریم.
کلهری ادامه داد: موضوع پارکینگ افزایش سرانه های محلات، توسعه فضای سبز و نمای شهری همه این مباحث جزو دغدغه‌های منطقه بوده و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. البته نتایج آن در دراز مدت هویدا خواهد شد.وی در پایان گفت: با نگاه مقایسه عملکرد حوزه شهرسازی به نسبت سال های گذشته شاهد این هستیم که در تمامی موضوعاتی که امروز مطرح شد یک پله رو به جلو حرکت کرده‌ایم. برای شتاب دهی در توسعه شهر آمادگی این را داریم که از پتانسیل های مردمی شورایاران و افراد خلاق و خوش فکر  استفاده و استقبال می کنیم.

در این نشست شورایاران در خصوص موضوعاتی همچون ارائه بسته های تشویقی برای کاهش بافت فرسوده، تعیین تکلیف گاراژهای بلا استفاده و فضاهایی که تبدیل به فضای بی دفاع شهری شده اند مطالبات خود را مطرح کردند. همچنین اعضای کارگروه در خصوص توسعه سرانه فضای سبز در همه محلات به ویژه محله تازه تاسیس ثامن در جنوب محله بلورسازی سابق بحث و تبادل نظر کرده و مطالباتشان را در این جلسه به سمع و نظر شهردار و معاون شهرسازی منطقه ۱۷رساندند.

یکی دیگر از تقاضاهای شورایاران در این جلسه توجه کیفی به موضوعات شهری و اصلاح نمای ساختمان ها بود.

۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 1589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =