امضای تفاهمنامه همکاری میان شهرداری منطقه ۱۲ و موزه پمپ بنزین تهران

تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهرداری منطقه ۱۲ تهران و موزه پمپ بنزین طی آیینی در نخستین سالگرد بازگشایی این موزه به امضا درآمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲؛ در این آیین که در محل موزه پمپ بنزین واقع در دروازه دولت برگزار شد، اکبر نعمت‌الهی مدیرکل موزه‌ها و اسناد صنعت نفت، مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردگشری شهرداری تهران، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲، معاونان‌ و جمعی از مدیران شهری و برخی اصحاب رسانه حضور داشتند.
 سعادتی با اشاره به همکاری‌های گسترده شهرداری تهران با موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی وابسته به حوزه‌های خارج از بدنه شهرداری تصریح کرد: سیاست عمومی شهردار محترم تهران، جناب آقای دکتر حناچی و اعضای شورای اسلامی شهر، افزایش و تعمیق این همکاری‌های مشترک است که هدف اصلی آن، خدمت به مردم و به‌ویژه معرفی این ظرفیت‌های غنی تاریخی‌ای است که در شهر تهران وجود دارد.
او از تراکم بالای این ظرفیت‌ها در منطقه ۱۲ یاد کرد و افزود: حضور طیف گسترده‌ای از اصناف در این منطقه، ظرفیت‌هایی را در این محدوده تاریخی ایجاد می‌کند که معرفی این ظرفیت‌ها برای علاقه‌مندان به شهر می‌تواند جذاب باشد.
شهردار منطقه ۱۲ با ابراز خرسندی از تعاملات صورت‌گرفته در این حوزه با وزارت نفت از سال گذشته تاکنون و راه‌اندازی موزه پمپ بنزین در این مدت اعلام کرد: از دیگر تعاملات صورت‌گرفته می‌توان به امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری تهران و وزارت امور خارجه اشاره کرد که طی آن بناست عملکرد یکی از ساختمان‌های موجود در میدان مشق که در اختیار این وزارتخانه است، تغییر کند و این ساختمان که رویدادهای مربوط به ملی‌شدن صنعت نفت را تجربه کرده، به موزه بزرگ صنعت نفت تبدیل شود.
نعمت‌الهی نیز در این مراسم ضمن یادآوری این مطلب که زنجیره موزه‌های صنعت نفت در سراسر کشور در حال ایجاد است، موزه پمپ بنزین را چهارمین موزه از این زنجیره معرفی کرد و گفت: به امید خدا تا ماه آینده موزه پنجم و تا پایان سال ششمین موزه صنعت نفت راه‌اندازی خواهد شد.
او با تأکید بر این نکته که نخستین موزه‌های صنعتی کشور، موزه‌های صنعت نفت‌اند و وزارت نفت در این امر بین صنایع دیگر پیش‌روست، اعلام کرد: بناست تعداد این موزه‌ها به ۲۵ تا ۲۶ موزه در سراسر کشور برسد که این موزه‌ها، موزه‌های موضوعی خواهند بود.
مدیرکل موزه‌ها و اسناد صنعت نفت ضمن قدردانی از همکاری خوب شهرداری تهران و بویژه حناچی شهردار تهران با وزارت نفت در خصوص راه‌اندازی موزه‌ها اضافه کرد: شهردار تهران، روی میراث صنعتی کار زیادی کرده و امروز هم در این باره دیدگاه‌های خوبی دارد.

۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: 1676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =