کاهش یک میلیون نفری مسافران اتوبوس در پایتخت

تعداد مسافران اتوبوس بعد از اعلام بازگشت شرایط به وضعیت عادی و نسبت به دوره قرنطینه افزایش یافته است ما همچنان کاهش مسافر نسبت به سال گذشته وجود دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع با تاکید بر اینکه تعداد مسافران اتوبوس بعد از اعلام بازگشت شرایط به وضعیت عادی و نسبت به دوره قرنطینه افزایش یافته است، افزود: با این وجود، در حال حاضر تعداد مسافران اتوبوس نسبت به سال گذشته حداقل یک میلیون نفر کاهش داشته و به یک سوم همین ایام در سال ۹۸ رسیده است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته، ناوگان اتوبوسرانی تهران روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا دو میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کرد، بیان کرد: این میزان در حال حاضر به ۶۲۰ هزار مسافر رسیده است که ۳۰ تا ۴۰ درصد آمار جابه‌جایی اتوبوس در مدت زمان مشابه سال گذشته است و نشان‌دهنده کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی مسافران اتوبوس است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر، تعداد مسافران در برخی خطوط آنقدر کاهش داشته است که فعالیت در این خطوط برای شرکت‌های بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست، بیان کرد: اگر دولت به هر علت نمی‌تواند به تعهدات خود برای تامین اتوبوس مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران عمل کند، انتظار داریم حداقل نسبت به کمک مادی به شرکت واحد برای جبران بخشی از ضرر و زیان این شرکت اقدام نماید.

۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 1687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =