رشد ارزش دارایی صندوق ذخیره کارکنان در بازار سهام

نگاهی به وضعیت دارایی های بورسی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران نشان می دهد ارزش دارایی موسسه در بازار سهام از رشد قابل توجهی برخودار بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی موسسه صندق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، صندوق ذخیره مالک سهام ۵ درصدی بانک شهر است و روند یک ساله این سهم از رشد ۵۳۱ درصدی آن در بازه زمانی منتهی به اول تیرماه امسال حکایت دارد.

نگاهی به روند بازار سهام از اول تیرماه سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که رشد شاخص کل از ۲۳۳ هزارو ۸۸۶ واحد شروع شده و به یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۱۲ واحد در اول تیرماه امسال صعود کرده است.

در همین بازه زمانی سهام بانک شهر نیز با رشد ۵۳۱ درصدی از ۸۲۶ ریال در ابتدای تیرماه سال ۹۸ به ۵۲۱۷ ریال رسیده است، این در حالی است که بررسی روند معاملات نشان می دهد بانک شهر عمدتا دارای صف خرید بوده و سهامداران کمتر حاضر به فروش سهم های در اختیار خود بوده و هستند.

بنا بر این گزارش با توجه به بازدهی ۴۵۶ درصدی شاخص کل بورس (در بازه یک ساله مذکور) سهام موسسه با رشد ۵۳۱ درصدی، توانسته است فراتر از رشد شاخص کل بورس تهران را تجربه کند.

محمد قائمی امیری مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره کارکنان اخیرا در نشست خبری خود اعلام کرد کفه دارایی های موسسه بالاتر از بدهی آن قرار گرفته و هم اکنون پشتوانه اطمینان بخشی برای سپرده های اعضا نزد موسسه به شمار می رود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به انتظارات تورمی ناشی از نوسانات بازار ارز، ورود سرمایه های تازه واردان و افزایش تب سرمایه گذاری در بازار سهام و همچنین حمایت های پنهان و آشکار از این بازار می توان کماکان انتظار رشد شاخص گروه های پیشرو بورسی از جمله گروه بانکی را داشت.

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 1713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =