رویاهای دختران بر دیوار چهار نقطه پرتردد شهر

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به استقبال از دیوارنگاره دختران شهر تهران گفت: این برنامه در چهارراه ولیعصر، میدان‌ هفت تیر، خیابان ستارخان و میدان هفت حوض برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معانت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروز آذر با بیان اینکه نداشتن رویا یکی از مهمترین مسائلی است که در حال حاضر در مورد دختران نوجوان و جوان به چشم می ‌خورد، عنوان کرد: نداشتن رویا و یا غیر دست یافتنی بودن رویاها، باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی حال و آینده دختران نوجوان و جوان می‌شود، بنابراین با اجرای این طرح، به دختران فرصت می‌دهیم که حداقل برای مدت زمان اندکی، تاملی برای پروراندن و ثبت رویای خود داشته باشند.

او افزود: در بخش دیگری از این دیوارنگاره، با ایجاد حس تعلق به دختران، به آنان یادآوری می‌شود که تهران شهری برای همه است و دختران در این بین اهمیت زیادی دارند. در این بخش دختران در تکمیل طرح چیدمان مشارکت می‌کنند و هم عهد می‌شوند که در ساختن و بهتر شدن شهر تهران نقش آفرینی کنند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: در یکی دیگر از این دیوارها سعی شد به دختران بگوییم، "آنها مهم هستند" و  در حقیقت شهر با وجود نشاط آن‌هاست که جان می‌گیرد. به این ترتیب، دختران در فضای ایجادشده، رویاهای خود را نوشته و در فضای کاملا هنری لحظات پرنشاطی را سپری کنند.

به دلیل موضوع شیوع کرونا و حفظ فاصله فیزیکی، این دیوارنگاره به صورت گذر طراحی شده است و  افراد در حین عبور از معبری، لحظاتی را در این فضا سپری میکنند و به مسیر خود ادامه می‌دهند.

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 1728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =