رونمایی از پلاک کوبی کوچه شهید قیومی در منطقه ۶

شهر: آئین رونمایی تابلو و پلاک‌کوبی کوچه شهید امیرهوشنگ‌قیومی و تغییر نام کوچه ناصر در خیابان ولیعصر (عج)  با حضور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مدیر کل اداره ایثارگران شهرداری تهران، شهردار منطقه۶ و خانواده این شهید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ در این مراسم با بیان اینکه ما به عنوان خادمین و خدمتگزاران مردم وظیفه داریم ادامه دهنده راه ایشان باشیم گفت: هر گونه کوتاهی در محضر حق پذیرفتنی نیست چراکه این عزیزان از جانشان گذشتند تا ما فرصت زندگی و فعالیت داشته باشیم.
 در ادامه این مراسم محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که  پدر شهید قیومی یکی از پیشکسوتان انقلابی و از فعالان سیاسی دوران قبل از انقلاب بودند، گفت: ایشان در جنگ تحمیلی نیز یکی از سرمایه های ارزشمند شهر ما بودند و دو شهید بزرگوار تقدیم انقلاب کردند.
حق شناس با اشاره به نامگذاری این معبر به نام شهید قیومی بعد از چهار دهه پس از شهادت ایشان،  گفت: شهدا با خدا معامله کردند و معامله با خدا همواره با برد همراه است.
او ادامه داد: ایثار و ایثارگری سرمایه بزرگ جامعه ما است و نباید به آن بی توجه بود.

 شورا به فضاهای فرهنگی هم بودجه اختصاص دهد

رضاجلالی مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به آرمیدن ۳۲ هزار شهید در بهشت زهرا، وجود۸۶ هزار جانباز و آزاده، ۲۳ هزار رزمنده  خانواده  ۳۰۰ هزار نفری ایثارگران و  نیم میلیون جانباز و مجروح دفاع مقدس گفت: تکریم همه این عزیزان در شورای پنجم شهر در دستور کار قرار گرفته است.
جلالی در ادامه با بیان این که در دوره گذشته مدیریت شهری تراکم شناور شهر برای ۲۰ سال آینده فروخته شده افزود: همه می‌دانند که شهرداری با کمبود منابع مواجه است. در فصل گذشته به خاطر ویروس عالمگیر کرونا یک سوم درآمدهای شهرداری حاصل نشد و برای پرداخت حقوق کارکنان، شهرداری باید وام های کلان دریافت می کرد.
او گفت: توقف تراکم فروشی در این دوره مدیریت شهری بزرگ‌ترین امید بخشی به مردم بود.
جلالی با اشاره به شروع محله محوری از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ گفت: از هفته دفاع مقدس در سال۱۳۹۷ تا ۲۲ اسفند ۹۸ در هفته شهدا در ۳۵۲ محله شهر تهران ۳۵۲ یادواره شهدا برگزار شد که یکی از نتایج کیفی آن تشکیل «شورای سرگذشت پژوهی» بود.
او در ادامه افزود: بزرگترین فتح الفتوح تصمیمات شورای پنجم احیای تفرجگاه در لتمال در ضلع شمالی دریاچه خلیج فارس در حوزه ایثار و فرهنگ شهادت به مساحت ۴۰ هکتار  با نام سروستان شقایق است. در همین ارتباط از شورای شهر انتظار می رود ردیف بودجه ای در حوزه محله محوری در نظر گرفته شود تا در کنار مراکز خریدی مانند ایران مال فضاهای فرهنگی مثل سروستان فرهنگی و اجتماعی شقایق ها نیز شکل بگیرد.

خبرنگار: علی محسنی سی پی

۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 1751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =