انتقاد یک عضو شورا از ناکارآمدی نصب تابلوی ناشران در شهر

شهر: در حالی کلیات طرح نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتابفروشی‌ها در شورا به تصویب رسید که نزدیک به ۲۰ درصد اعضاء این طرح را ناکارآمد ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در توضیح طرح نصب تابلوهای کتابفروشی در مناطق ۲۲گانه گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کاهش توجه به کتاب و تیتراژ کتاب هستیم. به صورتی که تیتراژ حدود ۱۰هزار کتاب به زیر هزار نسخه کاهش پیدا کرده است و این بسیار تلخ و ناگوار است.
او با تاکید بر اینکه بسیاری از کتابفروشی ها مجبور به بستن مغازه خود شده اند، عنوان کرد: انتظار این است که در فضای شهری کمک شود که با نصب تابلوهای راهنما به شهروندان یادآوری شود که در این مکان کتابفروشی وجود دارد و شهروند را ترغیب به حضور در کتابفروشی کند و چراغی شود که شهروندان به فضاهای کتابفروشی سری بزنند؛ کلیات این طرح در کمیسیون مشترک فرهنگی اجتماعی و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب رسید و امروز تحت عنوان یک ماده واحده به اعضای محترم شورا ارائه می شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از اعضا خواست تا نگاه مهندسی به حوزه علوم انسانی نداشته باشند و در حوزه فرهنگی و کتابفروشی ها حمایت کنند. این طرح تقاضای اتحادیه کتابفروشان است و اگر ثمربخش نبود، مصرانه پیگیری نمی شد.

تابلوهای راهنما کارکرد خود را از دست داده‌اند 
در ادامه جلسه، افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مخالفت با کلیات طرح الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای راهنمای ناشران و کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران گفت: اساسا تابلوهای راهنما در سطح شهر کارکرد خود را از دست داده است. زمانی که افراد می‌توانند اسم و محل فروشگاه خود را در فضای مجازی ثبت کنند، اکثریت مردم نیز برای دسترسی آسان تر به آن فروشگاه‌ها، به فضای مجازی مراجعه می‌کنند.
او با بیان اینکه اگر بخواهیم برای کتابفروشی‌ها تابلو در نظر بگیریم، سایر اقلام فرهنگی نیز درخواست نصب تابلو خواهند کرد، ادامه داد: طبق اطلاعی که کسب کرده‌ام اکنون نیز برخی از کتابفروشی‌ها با مراجعه به نهادهای متولی، مجوز نصب تابلو را دریافت و  با هماهنگی تابلوی خود را نصب کرده‌اند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران  تاکید کرد: عمومیت بخشیدن به نصب تابلو برای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران موجب خواهد شد تا صنوف دیگر نیز به این کار تشویق و این حق را مطالبه کنند که در آن صورت کل شهر تهران پر از تابلوهای مختلف خواهد شد و از این رو تصویب چنین طرحی ضرورت ندارد.
در نهایت کلیات این طرح با ۱۴ رای موافق از ۱۸ نفر از اعضای حاضر در جلسه به تصویب رسید.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 1776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =