منتظر نظر هیات تطبیق درباره مصوبه شورا در موضوع کمیسیون ماده ۱۰۰ هستیم

شهر: رئیس شورای شهر تهران گفت که به اعتراض ها و مخالفت های معاون عمرانی استانداری تهران درباره مصوبه شورای شهر درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ به صورت رسمی در شورا پاسخ خواهد داد.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره اظهارات معاون عمرانی استانداری تهران در مورد مصوبه شورای شهر درباره کمیسیون ماده و 100 و اینکه شورا چنین  اختیاری دارد در گفتگو با شهر گفت: ما مصوبه ای داشته ایم که به هیات تطبیق رفته است.

هاشمی ادامه داد: باید منتظر باشیم ببینیم چه اعتراضی می کنند، ما درباره اعتراض مصاحبه ای بحث نمی کنیم. در شورای شهر مصوبه ای را ارائه کردیم که به هیات تطبیق رفته است و هیات تطبیق باید نظرش را به ما ارایه کند ودوباره در صحن موضوع را بررسی می کنیم. آقای تقی زاده مطالبی را عنوان کرده بودند که من نمی خواهم جواب بدهم چراکه باید نظرات به صحن شورا بیاید و در صحن بحث کنیم.

محمد تقی زاده پیش از این در گفتگو با ایسنا، درباره مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مرتبط با لایحه چارچوب اختیارات وظایف کمیسیونهای داخلی مناطق گفت: رسیدگی به تخلفات ساختمانی تحت هر شرایطی چه ضرورت قلع داشته باشد و چه نداشته باشد مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ است؛ درحقیقت تصویب چنین طرحی در حوزه اختیارات شورا نیست. یعنی اساسا شوراهای اسلامی شهر به شکل عام در این حوزه حق ورود ندارند؛ لذا جای طرح این سوال وجود دارد که به موجب کدام قانون به شورای شهر اجازه می‌دهد در یک سطحی تخلفات ساختمانی شهرداری را بررسی کند؟

شورای شهر تهران مصوبه ای با عنوان «چارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق» به تصویب رساند.  محتوای کلی این مصوبه شورای شهر تهران، حل‌وفصل مالی ۱۲ مورد از تخلفات رخ‌داده در عملیات ساختمانی در کمیسیونی به نام «کمیسیون داخلی منطقه» است. طبق این مصوبه اعضای کمیسیون داخلی منطقه(غیرقابل تفویض به غیر)شامل«شهردارمنطقه»به عنوان رئیس کمیسیون، «معاون شهرسازی و معماری منطقه» و «رئیس نظارت و فنی منطقه» به عنوان دبیر کمیسیون داخلی منطقه تعیین شده است.

در ماده اول این مصوبه عنوان شده که «شهرداری تهران می‌تواند صرفاً تخلفات جزئی و خطاهای اجرایی ساختمان‌های در دست ساخت یا پایان‌ یافته به شرح مواد این مصوبه» را در کمیسیون داخلی منطقه مطرح کرده و نسبت به صدور گواهی ساختمانی به متخلفین اقدام کند.  عبارت «تخلفات جزئی» در حالی در ماده اول این مصوبه طرح ‌شده که بررسی فهرست تخلفات ذکرشده در این مصوبه، نشان‌دهنده مواردی است که برای سازندگان بسیار جذاب و ثروت آفرین است. فهرست تخلفات معامله پذیر در مصوبه شورای شهر تهران به شرح جدول زیر است.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 1778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =