تعامل شوراهای شهر تهران و پیشوا برای توسعه خطوط مترو

اعضای شورای شهر پیشوا با هدف رایزنی برای توسعه مترو اقماری به شورای شهر تهران آمدند.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران که زودتر از موعد مقرر دویست و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران را ترک کرد و ریاست را به ابراهیم امینی سپرد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نماینده و اعضای شورای شهر پیشوا به شورای شهر تهران آمدند تا در مورد توسعه مترو به شهر پیشوا رایزنی کنیم، گفت: اعضاء برای استفاده از نظر مشورتی آمده اند البته یک سر این متروهای اقماری به تهران بر می گردد و آنها می خواهند در مورد نقطه شروع و اتصال صحبت کنند.
او با تاکید بر اینکه شورای شهر مصوبه ای در مورد متروهای اقماری ندارد، افزود: تکلیف ورامین مشخص شده و آنها باید از ریل موجود تهران – خراسان استفاده کنند و این دو ریل به چهار خط افزایش یابد تا متروی تهران ورامین نیز پوشش داده شود، اما در مورد متروی پیشوا برای مذاکره آمده اند.
هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره  گلایه برخی از اعضای شورا از جمله آروین در مورد بی توجهی شهرداری به مصوبات شورا توضیح داد: یکی از مسائلی که ما با شهرداری داریم این است که هر چند  ما در شورا مصوبات را پایش می کنیم اما شهرداری در اجرای برخی مصوبات کند است.
رییس شورای شهر تهران با بیان این که لایحه ای که امروز شهردار تهرانبرای بررسی آن به شورا امده بود در مورد برگزاری مجمع اتوبوسرانی برای افزایش حدنصاب معاملات است که جزء اختیارات مجمع است ،توضیح داد: از آنجایی که قیمتها افزایش پیدا کرده اتوبوسرانی خواستار افزایش حد نصاب معاملات خود است که این موضوع باید در مجمع اتوبوسرانی (شورای شهر) بررسی شود. اما چون لازم نبود که این لایحه با قید دو فوریت بیاید با شهردار مشورت کردیم و شهردار از آنجایی که جلسه دیگری داشت صحن شورا را ترک کرد.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 1779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =