۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 1796

بهای خدمات برای استعلام تصاویر دوربین های کنترل ترافیک تعیین شد

رد لایحه ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه
بهای خدمات برای استعلام تصاویر دوربین های کنترل ترافیک تعیین شد

شهر: اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران بهای خدمات برای استعلام تصاویر دوربین های کنترل ترافیک را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، بررسی لایحه «تعیین بهای خدمات به پاسخ استعلامات تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شهرتهران» یکی دیگر از دستور جلسات یکشنبه -۸ تیر- شورای شهر تهران بود. محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران لایحه ای را به شورای شهر داده که بر اساس آن خواهان تعیین بهای خدمات پاسخ به استعلامات در مورد تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شده است، گفت: معمولا وقتی حادثه، تصادف یا سرقتی در سطح شهر رخ می دهد، مراجع انتظامی و قضایی خواهان بررسی تصاویر دوربین های سطح شهر می شوند که معمولا شرکت کنترل ترافیک اگر تصاویر را ذخیره داشته باشد به مراجع پاسخ می دهد.
او ادامه داد: نگهداری و پاسخ به استعلامات نیاز به امکانات خاص دارد، بر همین اساس شهرداری درخواست کرده که برای این خدمت بها تعیین شود که ما این مسئله را در کمیسیون حمل و نقل بررسی کرده و با آن موافقت کردیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری در لایحه پیشنهادی برای سند و لوح فشرده تصاویر یک رقم تعیین کرده بود، اضافه کرد: از طرفی برای استعلام که شاید منجر به ارائه تصاویر نشود هم یک نرخ تعیین کرده بود، ما با تعیین بهاء برای استعلام مخالفت کردیم و نهایتا فقط برای ارائه تصاویر مبلغ ۸۰ هزار تومان را تعیین کردیم.
او با بیان اینکه معمولا اگر حادثه، سرقت و یا تصادفی رخ دهد دستگاه قضایی نسبت به استعلام تصاویر دوربین شهری اقدام می کند، افزود: این مبلغ به حساب خزانه شهرداری و شرکت کنترل ترافیک واریز می شود. معمولا استعلام برای حوادث، تصادف و سرقت است که با مجوز قضایی این تصاویر در اختیار مراجع انتظامی و قضایی و نه عموم قرار می گیرد. پس حریم خصوصی و شخصی نقض نمی شود.
در نهایت اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه تعیین بهای خدمات برای پاسخ به استعلامات تصاویر دوربین های کنترل ترافیک شهر تهران رأی موافق دادند.

لایحه ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه رد شد

در ادامه جلسه بررسی لایحه «برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر احتمالی» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه پیشنهاد کمیسیون مذکور رد این لایحه است، توضیح داد: در همان ابتدای آغاز به کار شورای شهر پنجم طرحی را ارائه کردیم و از شهرداری خواستیم که برنامه عملیاتی برای ایمن سازی ساختمان ها ارائه کند اما از آنجایی که فرآیند آن طولانی شد؛ همزمان شورای شهر طرحی را ارائه کرد که بند و مواد لایحه شهرداری نیز در آن گنجانده شد.
او ادامه داد: اخیرا با همکاری شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی طرحی را تحت عنوان الزام شهرداری به ایجاد سامانه برخط، ایمنی و پایش ساختمان ها در برابر حریق و حوادث تصویب کردیم.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: ۱۱ تیر ماه سال گذشته این مصوبه به شهرداری ابلاغ شد و این در حالیست که طرح مصوب، جامعیت زیادی داشت و توانسته بسیاری از درخواست های ما در این لایحه را پوشش دهد و به همین دلیل از آنجایی که دغدغه هایمان در طرح مصوب قبلی پاسخ داده شده پیشنهادمان رد این لایحه است. اعضای شورای شهر تهران به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر رد این لایحه رأی موافق دادند.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 1796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =