حداکثر افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد اعلام شد

شهر: بر اساس تازه‌ترین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، حداکثر اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود.

به گزارش شهر، بر اساس تازه‌ترین تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، درباره سقف افزایش قیمت اجاره مسکن، مقرر شد همه قراردادهای اجاره تا سه ماه بعد از پایان شرایط کرونا و اعلام عادی شدن وضعیت سلامت کشور از سوی وزارت بهداشت، تمدید شود، همچنین حداکثر افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است و مالکان حق افزایش قیمت اجاره بیش از این نرخ را ندارند.

آنطور که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفته است: «این مصوبه دارای چند تبصره است به طوری که چنانچه مستاجران تکالیف خود را اجرا نکنند دادگاه ها حکم را صادر و باید مستاجر ظرف دو ماه تخلیه کند و چنانچه مالک به صورت رسمی واحد خود را فروخته باشد، مستاجر ۲ ماه بعد از اعلام رسمی می‌تواند واحد را تخلیه کند و سومین و مهمترین تبصره آن است که همه معاملات باید در سامانه ثبت اسناد املاک و مستغلات کشور ثبت شود، متقاضیان باید کد رهگیری دریافت کنند و اگر خارج از بنگاه معامله‌ای منعقد شود باید حتماً کد رهگیری دریافت شود.»

این تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از افزایش قیمت مسکن چه در بخش خرید و چه اجاره در ماه‌های اخیر گرفته شد. بنابر آمار رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در خرداد امسال، کرایه مسکن اجاری در شهر تهران ۲۷.۶ درصد و در کل مناطق شهری ۳۰.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است. در این گزارش آمده است، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی تنها در مناطق یک تا ۶ شهر تهران بیشتر از ۲۰ میلیون تومان است. همچنین این قیمت در مناطق ۱۷، ۱۸ و ۲۰ شهر تهران کمتر از ۱۰میلیون تومان تعیین شده است.

۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 1799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =