۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 1821

تا پایان شهریور ۱۳۹۹

«خیابان کامل» شهر ری تکمیل می شود

منطقه ۲۰ صاحب موقعیت پیشتاز گردشگری مذهبی و تاریخی است
«خیابان کامل» شهر ری تکمیل می شود

شهر: ۲۰ درصد باقیمانده پروژه «خیابان کامل» در بلوار شهدای ایرانیت شهر ری تا پایان شهریور امسال تکمیل می شود.

فرهاد افشار، شهردار منطقه۲۰ در گفتگو با شهر، با بیان اینکه اجرای طرح خیابان کامل برای نخستین بار در بلوار شهدای ایرانیت انجام شده، گفت: این خیابان که در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) واقع شده است، در راستای الویت دهی به حمل و نقل انسان محور و توسعه حمل و نقل پاک با طراحی سه مد پیاده، دوچرخه و سواره در سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

او با بیان اینکه این طرح تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: البته در حال حاضر نیز شهروندان از این خیابان می کنند و بخش های باقیمانده نیز تا پایان نیمه اول سال تکمیل خواهد شد.

افشار با بیان اینکه بخش هایی از فونداسیون، کف پوش و روشنایی طرح باقی مانده، افزود: شهرری در افق این برنامه، دارای موقعیت پیشتاز در گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی تهران است که با ایجاد زنجیره یکپارچه خدمت رسانی، مقصد زائران و گردشگری داخلی و خارجی برای زیارت، اقامت، گردش و تفریح خواهد بود.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: در این راستا، شهر ری به عنوان قطب صنایع و مشاغل دانش بنیان جنوب کلانشهر تهران مطرح است و از این راه به توسعه درون زای اقتصادی و کسب حداکثری منابع پایدار دست پیدا می‌کند. همچنین این طرح، تعهد به سازگاری با محیط زیست و کاهش انواع آلودگی ها، زیست بومی پاک و پایدار نیز برای همگان فراهم کرده است.

او ادامه داد: پیست پیاده روی استاندارد و مسیر درجه یک دوچرخه به طول ۱۵۰۰متر در دو طرف این محور تامین شده است. این مسیر دوچرخه به رینگ دوچرخه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و مترو شهر ری متصل خواهد شد.

افشار طراحی و توسعه فضای سبز به وسعت دو هزار مترمربع در این مسیر را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد و عنوان کرد: هدایت آب های سطحی از بالا دست به پایین دست با استفاده از لوله پلی اتیلن غلاف در بتن در طول مسیر ۱۵۰۰ متری و در ضلع شرقی و غربی خیابان اجرا شده و روشنایی فضای خیابان به صورت استاندارد و با استفاده از چراغ های پایه متوسط و متناسب با پیاده روی افراد تامین و نیمکت های پارکی نیز در طول مسیر تعبیه شده است.

«خیابان کامل» در علم مهندسی ترافیک و برنامه ریزی، برای معابر شهری طراحی شده تا موجب بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل ونقل و ارائه راه حل های جایگزین برای خودروهای شخصی شود.  

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.  

خبرنگار: علی سی پی

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 1821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =