۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 1823

مدرسه‌ تابستانی تهران برای ناشنوایان

مدرسه تابستانی به صورت رایگان است و تنها باید به اینترنت دسترسی داشت
مدرسه‌ تابستانی تهران برای ناشنوایان

  دوره‌های آموزشی هنری «مدرسه‌ تابستانی تهران» به‌زودی همراه با زبان اشاره نیز منتشر می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی دانشور؛  مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آغازین ‌روز انتشار ویدئوهای کلاس‌های آموزش هنر ویژه‌ نوجوانان، که به‌صورت رایگان و سراسری ارائه می‌شود، از ضبط با ترجمه زبان اشاره برای برخی از  دوره‌های  مناسب شرایط نوجوانان و دیگر افراد ناشنوا و کم‌شنوا خبر داد.
او با تاکید بر این نکته که تامین محتوا برای اوقات فراغت، بویژه در ایام شیوع کرونا، باید تمام نوجوانان را دربرگیرد، گفت: تاکنون اغلب امکانات و دوره‌های فرهنگی و هنری مجازی و حضوری، صرفا با نظر به نیازهای بخشی از جامعه تدارک دیده شده و متاسفانه افراد با نیازهای ویژه از این حقوق محروم مانده‌اند. درحالی‌که نگاه برنامه‌سازان دولتی و حتی بخش خصوصی باید برای تمام افراد جامعه با هر شرایط و نیازی تعریف شده باشد.
وی گفت: مدرسه‌ تابستانی تهران شامل دوره‌های آموزش هنر برای نوجوانان است، و بدون نیاز به ثبت نام یا پرداخت هزینه، سعی کرده‌ایم که برای تمامی کسانی که صرفا به اینترنت دسترسی دارند (در هرکجای ایران و جهان که هستند) مفید باشد. با همین رویکرد، تعدادی از کلاس‌های این مدرسه مانند نویسندگی، طنز، انیمیشن،فیلم‌سازی با موبایل و مهارت‌های شهروندی با زبان اشاره درحال ضبط است که به‌زودی و به ترتیب در سایت و شبکه‌های اجتماعی این مدرسه منتشر خواهد شد.
دانشور با اشاره به همکاری متخصصانی از میان ناشنوایان و کم شنوایان در ترجمه‌ این کلاس‌ها به زبان اشاره، تاکید کرد: انتخاب عناوین و نیز شکل ارائه‌ این بخش از مدرسه‌ی تابستانی تهران نیز با همفکری کارشناسان این حوزه صورت گرفته است.
ویدئوهای «مدرسه‌ تابستانی تهران» به‌طور رایگان در آدرس www.tabestani99.com و همچنین شناسه‌ @tabestani99 در پتلفرم‌هایی چون آپارات، اینستاگرام، و... در دسترس عموم قرار دارد.

۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 1823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =