تشریح فعالیت شهرداری منطقه ٥، برای هدایت آب‌های سطحی

شهردار منطقه ۵، از عملیات احداث کانال و رفع نقص لوله‌کشی انتقال و هدایت آب‌های سطحی منطقه بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۵، فریدون حیدری؛ شهردار منطقه ۵ هدف از این بازدید را ارزیابی و برداشت کلی شرایط کانال‌های انتقال آب سطح منطقه اعلام کرد و گفت: برای  برطرف کردن خطر نقاط آبگیر در فصل‌های بارانی سال یک سری  نقص  و انسداد در مسیر لوله‌گذاری و کانال‌ها وجود دارد که با همکاری منطقه و شرکت خاکریز آب در حال برطرف کردن آن هستیم.

 حیدری به عملیات رفع سه گلوگاه سیلابی منطقه در خیابان تقدیری، سلیمی جهرمی و ارم اشاره کرد و گفت: برنامه ما آمادگی کامل برای بارندگی‌های امسال است، تا با هدایت و توزیع آب‌های سطحی از وقوع سیلاب و آبگرفتی معابر در فصل بارندگی پیشگیری کنیم.

شهردار منطقه ٥  گفت: با اقدام‌های مناسبی که در سال گذشته صورت گرفت، به میزان قابل توجهی از آبگرفتگی و خسارت‌های ناشی از آن جلوگیری شد.

حیدری از اتمام عملیات حفاری و لوله‌رانی در فاز چهار احداث کانال آب‌های سطحی خبر داد و اظهار داشت: این بخش از قسمت شمالی میدان دانشگاه  آغاز می‌شود و به سمت کانال ورسک امتداد می‌یابد، با تکمیل  آن حجم آبی که از محله شاهین به سمت میان رود سرازیر می‌شود، توزیع شده و کاهش می‌یابد.

 شهردار منطقه ٥ خاطرنشان کرد: برنامه ما رفع نقص‌های قطعات کانال‌کشی تا پایان فصل تابستان است تا با کنترل و هدایت آب‌های سطحی بخش شمالی منطقه، در فصل بارندگی با مشکل مواجه نشویم.

حیدری به شناسایی و رفع خطر نقاط آبگیر منطقه اشاره کرد و گفت: تعدادی از این نقاط آبگیر نیز در بارندگی سال گذشته شناسایی شد  و  با توجه به شرایط و نوع معبر، اقدام‌های کارشناسی مختلفی برای هدایت روان‌آب‌ها انجام می‌شود.

 شهردار منطقه ٥ افزود: آبگرفتگی دربرخی نقاط به وسیله مانع ثابت، تغییر جهت داده و در برخی نقاط دیگر با اقدام‌های مختلف مانند نصب دریچه، چاه جذبی، تعریض یا میزان کم جدول کشی برطرف می‌شود.

 حیدری ابراز امیدواری کرد، با بهره‌برداری از کانال دره ذغالی، روان‌آب‌ها از مرکز منطقه به قسمت غرب هدایت شده و حجم آب‌های سطحی کاهش یابد.

 شهردار  منطقه ٥ عملیات رفع موانع و پل‌های کانال میان رود، اصلاح دیواره‌های دره فرحزاد و پل خوشمرام، لایروبی مداوم مسیل‌ها و رسوب‌برداری حوضچه‌ها را از جمله اقدام‌های مثبت عنوان کرد که برای هدایت آب‌های سطحی در منطقه ۵ صورت گرفته است.

 حیدری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ سیل رودخانه کن خسارت های زیادی به باغات کن دیواره‌ها وجاده‌های اطراف رودخانه وارد کرد، به رفع آبشکستگی و اصلاح برخی نقاط دیواره‌های اطراف رودخانه کن اشاره کرد و گفت: مسیل این رودخانه، به صورت مستمر  لایروبی می‌شود.

شهردار منطقه ٥ خاطر نشان کرد: با اینکه پاکسازی و لایروبی مداوم انهار انجام می‌شود اما چون کانال‌های فرعی به موازات مراکز اداری- تجاری و مسکونی قرار دارند،   رعایت نظافت و نریختن زباله برای جلوگیری از آبگرفتگی نقش تاثیر گذار دارد چرا که بخش زیادی از این انهار سر پوشیده‌ است و به محض ورود زباله انهار دچار آبگرفتگی می‌شوند.

حیدری گفت: سالانه حجم بسیار زیادی زباله از انهار جمع‌آوری می‌شود حتی گاهی عملیات پاکسازی منجر به تخریب قسمت‌های روی بستر انهار می‌شود و عملیات جمع‌آوری زباله‌های انهار روبسته علاوه بر ایجاد مشکلات برای شهروندان باعث افزایش هزینه و زحمت برای شهر و شهرداری می‌شود.

 شهردار  منطقه ٥ از شهروندان و کسبه خواست با نریختن زباله در انهار، شهرداری را در  نظافت و رفع آبگرفتگی و انسداد کانال‌ها یاری کنند.

۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 1825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =