سرانه فضای سبز منطقه ۲۲ حدود ۱۴۴ متر مربع است

شهر: شهردار منطقه ۲۲ گفت: سرانه فضای سبز در منطقه حدود ۱۴۴ متر مربع است که آبیاری آن به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

 علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ در مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب شهر تهران گفت: توسعه تصفیه خانه فاضلاب در منطقه ۲۲ از سال ۹۰ مورد توجه بوده است.

نوذرپور ادامه داد: پس از بررسی های اولیه شورای شهر تهران در سال ۹۱ مصوبه ای در این حوزه داشت اما در اجرا مشکلاتی داشت تا اینکه در سال ۹۵ مصوبه دیگری در شورای شهر به تصویب رسید. نهایتا در شورای پنجم سه نوبت به موضوع فاضلاب شهری پرداخته شد که نشان دهنده اهمیت بالای موضوع فاضلاب در منطقه ۲۲ بوده است.

او  گفت: در سند آسیب شناسی فضای سبز سراسر کشور هم موضوع فاضلاب منطقه ۲۲ مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد فاضلاب خام در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد. هم دولت و هم مدیریت شهری نگران مصرف درست منابع آبی هستند و این در حالی است که موضوع ضرورت داشتن فضای سبز برای شهروندان بر کسی پوشیده نیست.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: ما در این منطقه سه هزار هکتار فضای سبز داریم که سرانه آن به جمعیت حدود ۱۴۴ متر مربع است در حالی که در کل شهر تهران متوسط سرانه فضای سبز ۱۶ متر است. البته اعتقاد ما این است که این ۱۴۴ متر مربع برای کل شهروندان است و از این رو باید برای آبیاری آن فکر ویژه ای داشت و نمی توان آن را رها کرد.

نوذرپور افزود: نیمی از این ۳ هزار هکتار فضای سبز فضای سبز عمومی است که متعلق به کل شهروندان است و در افق برنامه این عدد به ۳۲۵۰ هکتار خواهد رسید.

به گزارش شهر به نقل از فارس، شهردار منطقه ۲۲ گفت: نیاز آبی ما ۳۴ میلیون مترمکعب است در حالی که امروز ۲۲ میلیون مترمکعب آب بیشتر نداریم و نکته مهم تر این است که در افق برنامه به ۵۰ میلیون متر مکعب آب نیاز داریم. این نیاز آبی صرفا با استحصال از آب های زیرسطحی محقق نمی شود و در این جاست که توجه به پساب و تصفیه فاضلاب مورد توجه بیشتر قرار میگیرد.

۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: 1842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عظیم یمانی ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      باسلام از مدیریت محترم فضای سبز منطقه 22خواهشمندیم درغرب شهرباقری خیابان مظفرنبش کوچه سما زمین خالی وخاکی وجود دارد لطفا دستورفرماییدتبدیل به فضای سبز شود با تشکر اززحمات