درختان قطع شده خیابان فلسطین خشک بود

مسئول فضای سبز منطقه ۶ ، گفت: پنج اصله درخت قطع شده در خیابان فلسطین و ولیعصر(عج) خشک بوده و این کار مطابق با رای کمیسیون ماده هفت انجام شده است.

به گزارش شهر مهدی کاوه با بیان این مطلب و با اشاره به صورتجلسه شورای معاونان شهرداری تهران مبنی بر الزام شهرداری مناطق نسبت به قطع درختان خشک در سطح شهر، افزود: قطع درختان خشک در سطح شهر تهران برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی یکی از وظایف شهرداری مناطق ۲۲گانه محسوب می شود و اتفاق عجیبی نیست.

او ادامه داد: طبق قوانین بالادستی شهرداری موظف است تا برای جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه از یک سو و از سوی دیگر جلوگیری از شیوع آفات گیاهی اقدام به سبک سازی و در مرحله بعد قطع تنه درختان خشک شده، کند.

مسئول فضای سبز شهرداری منطقه۶ با بیان اینکه برای این کار در ابتدا بعد از بررسی وضعیت درختان صورت جلسه ای مبنی بر خشک بودن آن در شهرداری مناطق تهیه می شود، یادآور شد: با توجه به اینکه مراحل صدور رای کمیسیون ماده هفت درخصوص حذف درختان خشک در سطح مناطق شهر تهران زمان براست، مطابق قانون بعد از تهیه صورت جلسه، شهرداری مناطق می توانند برای جلوگیری از سقوط درخت اقدام به سبک سازی آن کنند که این کار باعث می شود تا تنها تنه درخت در معابر باقی بماند.

او بیان کرد: بعد از ابلاغ رای کمیسیون ماده ۷ مبنی برقطع درختان خشک، اجرای این رای برعهده شهرداری منطقه است تا بعد از حذف فیزیکی تنه خشک شده درخت در معابر اقدام به کاشت نهال های جدید کند.

کاوه با بیان اینکه اعتراض برخی از شهروندان مبنی بر اقدام شهرداری منطقه برای حذف درختان خشک غیر کارشناسی است، تاکید کرد: به دلیل اینکه برخی از شهروندان و یا رسانه ها اطلاعات فنی و کشاورزی در خصوص وضعیت درختان خشک ندارند، در نتیجه حذف فیزیکی این درختان را انجام تخلفی از سوی شهرداری می دانند. این در حالی است که آنها از روال اداری ضرورت قطع درختان خشک در شهر اطلاعات کافی ندارند.

او با بیان اینکه درخت یک موجود زنده است و طول عمر مشخصی نیز دارد، گفت: عوامل طبیعی ویا غیر طبیعی متعددی روی خشک شدن و یا آفت زدگی درختان تاثیر دارد و در بررسی های کارشناسی اگر احتمال سقوط درخت به دلیل خشک شدن و یا آفت تشخیص داده شود، طبق صورت جلسه ای که به کمیسیون ماده ۷ از سوی شهرداری مناطق ارسال می شود و در نهایت ابلاغ رای نهایی این مرجع قانونی، شهرداری موظف به قطع درخت و کاشت نهال جدید به جای آن می شود.

مسئول فضای سبز شهرداری منطقه ۶ با اشاره به اینکه اگر شهرداری مناطق اقدام به حذف فیزکی تنه درختان خشک در سطح منطقه نکنند، دو اتفاق روی می دهد، افزود: نخست آنکه به دلیل خشک بودن، تنه آن از درون پوسیده و از همه مهمتر ریشه درخت از خاک جدا می شود که در صورت بروز این حالت امکان سقوط آن روی شهروندان و یا خودروها وجود دارد و در این صورت خساراتی را به همراه خواهد داشت. در این شرایط اگر شهروندان به مراجع قانونی شکایت کنند، قانون شهرداری را مقصر در روی دادن این حوادث می داند.

او با اشاره به اینکه در سطح خیابان فلسطین و ولی عصر(عج) تا کنون پنج اصله درخت خشک قطع و به جای آن نهال جدید کاشته شده است، ادامه داد: توجه به این نکته نیز از سوی شهروندان و رسانه ها ضروری است که درختان قطع شده در سال های گذشته به دلیل خشک شدن سبک سازی شده و تنها تنه آنها باقی مانده بود اما به تازگی رای کمیسیون ماده هفت مبنی بر قطع این درختان و کاشت نهال جدید به شهرداری منطقه ابلاغ شده است.

خبرنگار: علی سی پی

۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 1844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =