آموزش های شهروندی به رده سنی نوجوانان در مدرسه تابستانی تهران

مدرسه تابستانی تهران در کنار تهیه محتوای آموزشی فرهنگی و هنری خاص رده سنی نوجوانان در زنگ شهروندی به آموزش مفاهیم شهروندی می‌پردازد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مدرسه تابستانی تهران علاوه بر آموزش‌های دوره‌ای که روزهای شنبه تا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، روزهای پنجشنبه به دو موضوع مهارت‌های شهروندی و موفقیت اختصاص پیدا کرده است که در زنگ‌های مهارت‌های شهروندی سعی شده با استفاده از کارشناسان و صاحبنظران یکسری از مفاهیم شهروندی به نوجوانان آموزش داده شود که شامل حمل و نقل عمومی، پسماند، محیط زیست و تکالیف حقوق شهروندی است.
هدف از برگزاری این زنگ در مدرسه تابستانی تهران آشنایی این رده سنی با مفاهیم لازم مسائل مربوط به شهرنشینی و حقوق شهروندی است تا از این طریق اطلاعات و همچنین مشارکت آنها در امور شهروندی افزایش یابد.
جدا از زنگ‌های حقوق شهروندی که روزهای پنجشنبه منتشر می‌شود، در طول دوره‌های فرهنگی و هنری که روزهای شنبه تا چهارشنبه در حال برگزاری است نیز مدرسان طی آموزش دوره تخصصی خود به بیان نکاتی در خصوص مسائل مهم محیط زیستی می‌پردازند.
در زنگ‌های موفقیت نیز سعی شده تا افرادی که در حوزه‌های مختلف موفقیت کسب کرده‌اند با حضور در مدرسه تابستانی تهران تجربیات خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند.
در اولین پنجشنبه مدرسه تابستانی تهران و در دو زنگ موفقیت و حقوق شهروندی، فرشته کریمی ستاره تیم ملی فوتسال زنان از خود و رموز موفقیتش و باقر داوودی‌پور از دوچرخه سواری در شهر می‌گویند.
در آخرین روز از هفته اول مدرسه تابستانی تهران روز پنجشنبه زنگ‌های موفقیت و حقوق شهروندی برگزار خواهد شد و هفته دوم مدرسه تابستانی با دوره‌های فیلم‌سازی آسان و داستان‌نویسی ادامه می‌یابد.
پس از پایان دوره‌های نمایش و گویندگی و اجرا در اولین هفته از مدرسه تابستانی، هفته آینده مدرسه تابستانی با دوره فیلم‌سازی آسان با تدریس مازیار میری  و افشین هاشمی و داستان نویسی با مهدی حجوانی ادامه می‌یابد.
در مدرسه تابستانی ویدیوهای آموزشی شامل بازیگری تئاتر، انیمیشن، گویندگی و اجرا، موسیقی، طنز، داستان‌نویسی، قرآن و فیلم‌سازی آسان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و در مجموع حدود ۶۰ جلسه ویدیوی آموزشی در نظر گرفته شده که هر هفته ۱۲ ویدیو منتشر می‌شو

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 1871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =