ساخت شهری برای همه نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان است

شعار امروز شهرداری تهران، «تهران شهری برای همه» است و برای ساختن این  شهر باید نازیبایی ها را از چهره ی شهر پاک کنیم که  این کار، نیازمند ارتقای سرمایه های اجتماعی و مشارکت حداکثری است.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در اولین جلسه شورای مدیران سازمان و مراکز خدمات اجتماعی مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که با حضور سید مالک حسینی رییس و معاونان سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و مدیران مناطق ۲۲ گانه و سید عباس سجادی معاون اجتماعی شهرداری این منطقه،  به میزبانی شهرداری منطقه یک برگزار شد، اظهار داشت: منطقه یک به سبب فقر سرانه ها با توجه به جمعیت ساکن در آن از آسیب های خاص خود برخوردار است که در کنار آن فضای طبیعی و اکولوژیک منطقه، وجود نقاط بی دفاع شهری از جمله زیر پل ها و حاشیه رودخانه ها، تنگی معابر و همچنین سکونت افراد دارای شرایط اقتصادی برخوردار، جاذبه هایی را در افزایش آسیب های اجتماعی، از قبیل آمار بالای متکدیان، کودکان کار، بساط گستران،  معتادین متجاهر، زنان بدسرپرست و... در آن ایجاد کرده است که برنامه ریزی و اقدام خاص خود را می طلبد.
موسوی افزود: مشارکت اجتماعی نیازمند همکاری  همه ادارات  معاونت اجتماعی ا ست کار در بخش های فرهنگی، آموزشی، سلامت و غیره همگی در ساختن شهروند آگاه که اهل مشارکت است تاثیر گذار بوده و اقدام بین بخشی پیگیرانه در تحقق این مهم، ضروری است.
سید مالک حسینی نیز در این جلسه ضمن اشاره به همکاری موثر و نزدیکی که معاونت اجتماعی شهرداری منطقه یک با سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران دارد، جلب مشارکت مردمی را برنامه ویژه آن سازمان در سال جاری در کلیه مناطق دانست و بر آن تاکید کرد.

او گفت: از موضوعات محوری جهت پیگیری در منطقه یک، بحث زباله گردی کودکان است که توجه ویژه به مددکاری کودکان و نظارت بر عدم استفاده پیمانکاران مدیریت پسماند از کودکان در زباله گردی مد نظر این سازمان قرار دارد.
گفتنی است در این جلسه مدیران مراکز خدمات اجتماعی مناطق نیز در زمینه مسایل موجود در حوزه کاری خود با مدیران ستادی به گفتگو نشستند و مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در بحث زیر ساخت های خدمات اجتماعی منطقه یک ارائه کرد.
 

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 1879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =