آمادگی مجلس برای وضع قانون الزام نهادها به تبادل اطلاعات

شهر: در بازدید تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس از مرکز آمار و رصدخانه شهری تهران، بر لزوم همکاری مجلس و شهرداری برای حل مشکلات شهر تهران تاکید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ تعدادی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از مرکز آمار و رصد شهر تهران واقع در برج میلاد بازدید کردند. رصدخانه شهر تهران مسئولیت آمار و اطلاعات در شهرداری تهران را برعهده دارد.


محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در جریان این بازدید، با ارایه توضیحاتی درباره رصدخانه شهری تهران گفت: رصدخانه شهری، مرکز جمع آوری داده‌ها و ارایه آنها به همراه اطلاعات مکانی است.

به گفته او؛ رصدخانه شهری تهران برای ارایه تحلیل‌های شهری بر بستر اطلاعات مکانی است و کل داده‌های شهری در اینجا جمع می‌شود.
فرجود همچنین، مرکز آمار و رصد شهری تهران را قلب اصلی ارایه و تجمیع داده‌های شهری عنوان کرد.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر لزوم همکاری نهادها و دستگاه‌ها برای تبادل اطلاعات و داده‌ها تاکید کرد و گفت: سازمان این آمادگی را دارد تا اطلاعات و تحلیل‌های مرکز آمار و رصد شهری را به صورت داشبورد و بر اساس نیازها در اختیار نمایندگان مجلس بگذارد.


بیژن نوباوه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید، از آمادگی مجلس برای قانونی کردن تبادل اطلاعات و داده‌ها میان نهادها و دستگاه‌های کشور خبر داد و گفت: شهرداری تهران برای حل مشکلات خود به خصوص در زمینه درآمدهای پایدار باید مسایل را با نمایندگان مطرح کند تا با همکاری و کمک مجلس، کارهای بزرگی در شهر انجام شود.


زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم، با بیان اینکه اطلاعات و آمار بسیاری زیادی در رصدخانه وجود دارد، گفت: کار بسیار ارزشمندی در این مکان انجام شده و می‌تواند کمک بسیار خوبی برای اینکه مدیران و مسئولان برنامه‌ریزی درست تر داشته باشند، کند. حتی می‌تواند برای سایز مراکز و نهادها الگو باشد.
او در عین حال یکی از مشکلات مکان‌های اینچنینی را آشنا نبودن شهروندان با آنها عنوان کرد و افزود: متاسفانه شهروندان، کمتر در جریان این اطلاعات هستند و باید تبلیغات بیشتری برای آشنایی با رصدخانه شهری تهران انجام شود.
مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این بازدید، جمع‌آوری و تحلیل داده‌های شهری را کار بسیار خوبی عنوان کرد که به گفته او کاربردی هستند و می‌توان در بحث مدیریت و ارایه بهتر خدمات به شهروندان از آنها استفاده کرد.
به گفته او؛ انتظار این است که در سال های آینده بدون داده های اینچنینی مدیریت کلان امکان پذیر نخواهد بود. این عضو مجمع نمایندگان تهران، یکی از مهم‌ترین مشکلات کلانشهرها به خصوص تهران را حمل و نقل عنوان کرد و توضیح داد: با ارایه اطلاعات دقیق می‌توان بودجه کشور را طوری تدوین کرد که برای حمل و نقل دورن شهری و به خصوص حاشیه شهرها بهتر برنامه‌ریزی شود.

برای دیدن گزارش تصویری این بازدید اینجا را مشاهده کنید.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 1884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =