آخرین جزییات آتش سوزی کلینیک سینا اطهر

شهر: تاکنون ۱۹ نفر در حادثه آتش سوزی مرکز درمانی و تصویربرداری سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران جان خود را از دست داده اند.

به گزارش شهر، جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران گفت : در ادامه عملیات جستجو در بخش‌های دیگر ساختمان دقایق قبل، آتش‌نشانان توانستند ۶ تن را پیدا کنند که وضعیت وخیمی داشتند و تقریبا علایم حیاتی نداشتند.

او ادامه داد: منتظر عوامل اورژانس هستیم اما تقریبا می‌توان گفت که هر ۶ نفر فوت شده اند. فقط یک نفر منتقل شده که بررسی دقیق‌تر در این رابطه انجام شود. 

به گفته ملکی تاکنون ۱۸ نفر در این حادثه جان باختند اما اعلام آمار قطعی کشته شدگان این سانحه بر عهده مرکز اورژانس تهران است.

پیش از این رئیس مرکز اورژانس تهران از مرگ ۱۳ نفر در حادثه کلینیک سینا اطهر خبر داده بود. پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران از مرگ ۱۳ نفر در حادثه درمانگاه سینااطهر خبر داده  و گفته بود: ۲۵ نفر در زمان حضور حادثه در محل حضور داشتند؛ ۱۳ نفر فوت شده شامل ۱۰ زن و سه مرد هستند.

او با اشاره به درمان سرپایی هفت نفر از مجروحان بیان‌کرد: تاکنون شش نفر به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.
همچنین به گفته او بلافاصله ۱۰ آمبولانس و تعدادی اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

 هنوز تشخیص داده نشده که چند نفر از کشته شدگان از بیماران و چند نفر از پرسنل مرکز درمانی بوده‌اند.

 امکان خرابکاری صددرصد شایعه است

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در گفتگو با فارس درباره آخرین وضعیت حریق در کلینیکی در نزدیکی میدان تجریش گفت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی ابن سینا آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده  و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت اضافه کرد:بلافاصله بعد از وقوع آتش سوزی, آتش نشانی, پلیس, اورژانس و تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند اما متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه ۱۹ نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند. هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که هم اکنون تیم‌هایی از آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند از حضور تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسشی در این خصوص که آیا  این امکان وجود دارد که حادثه حریق خرابکاری باشد، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.

آمار نهایی حادثه سینا اطهر پس از اتمام عملیات اعلام می‌شود

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت، با توجه به این که سازمان پزشکی قانونی متولی امر فوتی‌ها است، آمار نهایی حادثه کلینیک سینا اطهر پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد.

سیدرضا معتمدی در گفتگو با ایسنا گفت: همکاران آتش‌نشانی عملیات اطفاء حریق را انجام دادند و تعداد شش مصدوم به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و شش مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

او ادامه داد: با توجه به این که سازمان پزشکی قانونی متولی امر فوتی‌ها است، آمار پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد و هم‌اکنون همکاران در حال جست‌وجو در طبقات هستند.

شاهد عینی چه می گوید؟

همچنین یک شاهد عینی درباره وضعیت فعلی حادثه انفجار مرکز درمانی و تصویربرداری سینا اطهر، بیان کرد: درحال حاضر آتش توسط آتش نشانان خاموش شده است و نیروها درحال لکه گیری هستند.

او با اشاره به ازدحام جمعیت در محدوده این کلینیک درمانی گفت: نیروهای آتش نشانی درحال خروج تعدادی از کشته شده‌ها و بیماران از ساختمان هستند. ازدحام جمعیت در روزهایی که شیوع کرونا دوباره به اوج رسیده؛ نگران کننده است.

حضور شهردار تهران در حادثه انفجار مرکز درمانی سینا

پیروز حناچی، شهردار تهران و مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران پس از وقوع انفجار در مرکز درمانی و عکس برداری سینا اطهر خود را به محل حادثه رساند. حناچی درباره آمار جان‌باختگان این حادثه بیان کرد: آماری که در فضای مجازی در خصوص جان‌باختگان منتشر شده، قطعی نیست.

درحال حاضر جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه ۱ با حضور شهردار تهران برگزار شد.

عملیات جستجو ادامه دارد

سیدجلال ملکی درباره این سانحه گفت: حدود ساعت ٢١ روز جاری انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر رخ داد که به دنبال آن نیروهای آتش نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی و تنفسی به محل اعزام شدند.

او با بیان این که هم‌اکنون حریق کلینیک سینا تحت کنترل است، گفت: نیروها همچنان در حال جستجوی طبقات و لکه‌گیری حریق هستند. هنوز تعداد دقیقی از خسارت جانی یا افراد نجات داده شده مشخص نیست و اخبار نهایی اعلام خواهد شد.

به گفته او حدود ۲۰ نفر در دقایق اولیه توسط نیروهای آتش‌نشانی از ساختمان خارج شدند و ۱۳ نفر از هموطنان به دلیل نفوذ دود غلیظ و حرارت جان خود را از دست دادند.

ملکی گفت: از دقایقی قبل و با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاقهای این کلینیک آغاز شده است.

اعزام یک قلاده سگ زنده یاب هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از اعزام یک قلاده سگ زنده یاب و سه تیم تخصصی هلال احمر به محل انفجار کلینیک میدان قدس خبر داد.

شاهین فتحی در گفتگو با مهر از اعزام دو تیم جستجو و نجات در آوار هلال احمر شمیرانات به همراه یک قلاده سگ زنده یاب در حادثه انفجار و آتش‌سوزی در طبقه منهادی دو یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس خبر داد و افزود: این تیم‌ها در پی درخواست آتش نشانی و با توجه به ریزش آوار به محل اعزام شدند.

کارآگاهان به صحنه می آیند

 سردار حمید هداوند؛ جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که از دقایق اولیه حادثه با حضور در محل حادثه کلینیک سینا اطهر با اشاره به اینکه توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس علت وقوع حادثه در دست بررسی است،   عنوان داشت :به محض وقوع حادثه عوامل پلیس راهور  و پلیس پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و  اقدامات لازم را در حوزه های ترافیکی، انتظامی  بعمل آوردند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل است، گفت: در بررسی های اولیه انفجار علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام کرده اند.

نشست گاز، دلیل احتمالی حادثه

معاون استاندار تهران درباره حادثه حریق و انفجار درمانگاه سینا اطهر تهران گفت: ساختمان درمانگاه آسیب جدی دیده است و احتمال مجروح و کشته شدن افراد هم قطعاً وجود دارد.

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران در گفتگویی با شبکه خبر درباره این حادثه گفت: به احتمال زیاد این حادثه بر اثر نشست گاز رخ داده است اما هنوز دلیل اصلی آن مشخص نیست. درباره تعداد مجروحان و کشته‌های این حادثه آمار دقیقی وجود ندارد و عوامل اورژانس و آتش‌نشانی باید مسئولیت اطلاع‌رسانی در این زمینه را بپذیرند.

معاون استاندار تهران با بیان این که کار اطفاء حریق این ساختمان به پایان رسیده است، گفت: ساختمان آسیب جدی دیده است و احتمال مجروح و کشته شدن افراد هم قطعاً وجود دارد.

او با بیان این که تعدادی از حاضران و کادر درمانی پس از این انفجار به پشت‌بام درمانگاه رفته بودند و نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس آنها را از پشت‌بام نجات داده‌اند، گفت: اظهارنظر صریح درباره دلیل این حادثه سخت است و باید بررسی دقیق انجام گیرد.

گودرزی درباره دلیل اصلی این حادثه گفت: تا موضوع توسط اورژانس و آتش‌نشانی بررسی کامل نشود، اظهارنظری نمی‌کنیم.

اعمال محدودیت ترافیکی در اطراف کلینیک سینا اطهر

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: به دلیل آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر و انفجار در این ساختمان، شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد اعمال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور تهران سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، گفت: شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم و وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

ساعت ۲۰:۵۶ سه‌شنبه ١٠ تیرماه، مرکز درمانی و تصویربرداری سینا اطهردر خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده (منطقه ۱ شهرداری تهران) آتش گرفت.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
کد خبر: 1894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =