تهیه دستورالعمل اجرایی مدیریت سبز در شهرداری تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت سبز در ساختمان های شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ "شینا انصاری" در دومین جلسه کارگروه مدیریت سبز که صبح امروز ١٠ تیر ماه در شهرداری منطقه ٧ برگزار شد، با اشاره به اینکه مدیریت سبز در قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است به قانون برنامه ششم توسعه و آیین نامه اجرایی مربوطه اشاره کرد و گفت : اعمال سیاست های مصرف بهینه منابع، اصلاح و بهبود فرایند ها و ساختار ها برای حفاظت محیط زیست ( مانند اصلاح ساختار مصرف )،استقرار نظام مدیریت و بهره وری سبز از جمله محورهای مورد تاکید است .

او از تهیه و تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت سبز در شهرداری تهران خبر داد و تصریح کرد:رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف سوخت، آب ، برق ، انرژی ، کاغذ ، مواد اولیه و تجهیزات در شهرداری تهران ، ایجاد ساز و کار اجرایی مناسب برای ساختمان های شهرداری جهت کاهش مصرف مواد و منابع پایه از محل صرفه جویی و آموزش با فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی از جمله محورهای مورد تاکید در آیین نامه اجرایی است . 

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  با بیان اینکه مدیریت سبز بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه ریزی است، اضافه کرد: مصرف بهینه انرژی یکی از مصادیق ، مدیریت سبز است که باید اهتمام ویژه بر آن داشت . 

انصاری تاکید کرد: درواقع مدیریت سبز نوعی بازنگری فکری در کار نهادها و سازمان‌های گوناگون با احترام به محیط‌زیست است.که این مهم در شهرداری تهران آغاز شده است . 

در ادامه علیرضا رحمتی، نایب رئیس انجمن ارزیابی محیط زیست ایران با اشاره به شاخص های ۶گانه ارزیابی مدیریت سبز، موضوعات مرتبط با مدیریت سبز محیط زیست و توسعه پایدار و پیاده سازی نظام مدیریت سبز را تشریح نمود.

دومین جلسه کارگروه مدیریت سبز توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با همکاری شهرداری منطقه ٧ و با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ها و مناطق منتخب شهرداری تهران برگزار شد.

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 1915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =