رویکرد جدید مجلس برای همکاری با شهرداری تهران

شهر: افزایش قیمت مسکن در تهران خواه یا ناخواه افزایش حاشیه‌نشینی را به دنبال دارد همین امر اهمیت حمل و نقل عمومی را بیش از گذشته کرده است، مجلس شورای اسلامی با رویکرد جدید نسبت به شهرداری تهران آماده همکاری برای توسعه حمل و نقل عمومی است.

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شهر، از آمادگی مجلس برای همکاری و حمایت از شهرداری تهران بویژه در حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: شهرداری با تنگنای مالی مواجه است و آنطور که مدیران شهری گفته‌اند همین عامل سبب شده تا توسعه حمل و نقل عمومی با کندی مواجه شود و حل این معضل نیاز به همکاری مجلس و شهرداری به خصوص در موضوع بودجه‌ریزی دارد، در واقع گرچه دولت با مسایل مالی و بودجه‌ای مواجه است اما نمی توان مشکلات کلان شهری مثل تهران را نادید گرفت.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا به حال نقش حمل و نقل شهر تهران به اهمیت سال های اخیر نبوده است، گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن در داخل شهر تهران روند افزایشی دارد و به دنبال آن حاشیه نشینی گسترش پیدا می‌کند، طبیعی است که نقش حمل و نقل بیشتر شده است.

به گفت رضاخواه؛ رویکرد کلی باید این باشد که شهرداری تهران درآمدهایش را خود، تامین کند چرا که به دلیل مشکلات مالی که کشور با آن مواجه است انتظار اینکه برای حل مشکلات شهر تهران بودجه‌ای اختصاص داده شود، حداقل در شرایط فعلی احتمالا امکان‌پذیر نیست. بنابراین بهترین روش برای پوشش هزینه‌های شهرداری افزایش منابع درآمدهای پایدار است، از طرف دیگر مجلس هم با رویکرد جدید آمادگی همکاری با شهرداری را خواهد داشت.

او اظهاری امیدواری کرد که با رویکرد جدیدی که مجلس یازدهم خواهد داشت بتوان برای مشکلات کلان شهر تهران مانند حمل و نقل از بودجه عمومی کمک گرفته شود.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 1940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =