امضای طومار برای لغو مصوبه شورای عالی شهرسازی در محله جماران

مردم محله جماران با امضای طوماری خواستار لغو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در محله جماران شدند.

به گزارش شهر به نقل از فارس جمعی از اهالی محله جماران در استشهادیه‌ای خواستار لغو مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری شدند.

در این استشهادیه آمده است اینجانبان امضاکنندگان این استشهادیه و از اهالی جماران به مدت ۱۰ سال افتخار میزبانی امام راحل عظیم‌الشان را داشته‌ایم. در زمان حیات آن امام عزیز علیرغم همه سختی‌ها و مرارت‌های ناشی از ضرورت حفاظت از جان آن حضرت از جان و دل پذیرای زائران ایشان بودیم و در آن دوران همواره در خدمت بیت شریف ایشان بودیم.

ما ۴۰ سال است که نمی‌توانیم بیش از دو طبقه یا سه طبقه ساختمان در ملک خود احداث کنیم. بنابراین باید خانه خود را به ثمن ناچیز بفروشیم. چیزی نزدیک به نصف قیمت. در این صورت هم خریداری وجود ندارد چون سرمایه‌گذاری در ملکی که بیش از دو طبقه یا سه طبقه مجوز ساخت ندارد صرف نمی‌کند.

با این طرح یک راه برای ما باقی است و آن اینکه خانه خود را به بیت حضرت امام واگذار کنیم. آیا روح امام مستضعفان و محرومان از این امر راضی است؟ آیا این طرح ظالمانه که عموم مردم جماران را به تظلم خواهی واداشته است با نظر آن حضرت درباره مردم منطبق است؟ 

قطعا چنین نیست امامی که ما می‌شناختیم اینگونه نبود و انتظار داریم کسانی که داعیه حفظ آثار آن حضرت را دارند نیز چنین عمل ننمایند. 

اکنون از همه مسئولان می‌خواهیم مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را با عنوان طرح بهسازی بافت پیرامونی حسینیه و بیت حضرت امام خمینی (ره) در محله جماران مصوب ۲۸ خرداد ۸۰ را به صورت کامل لغو کنند.

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
کد خبر: 1945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =