تاکید حناچی در بازدید از صحنه حادثه چه بود؟

منصور احمدلو، نماینده شهردار و دبیر هیات مرکزی گزینش شهرداری تهران سه‌شنبه شب که حادثه انفجار مرگبار کلینیک سینا اطهر در شمال تهران به وقوع پیوست، شهردار شب پایتخت بود. روایت او را از حادثه می‌خوانیم.

منصور احمدلو ، شهردار شب تهران درباره این حادثه گفت: سه‌شنبه شب در ابتدای استقرار در مجموعه اتاق شهردار شب، از طریق بی‌سیم خبر فوری رسید که آتش‌سوزی در یک مرکز درمانی در خیابان شریعتی صورت گرفته است که بلافاصله عوامل آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. فرمانده عملیات اطفای حریق بر عهده معاونت عملیات آتش‌نشانی شهر تهران بود و هماهنگی برای اعزام نیروهای ایستگاه‌های کمکی هم صورت گرفت.

او افزود: در همان دقایق اولیه حادثه، نسبت به بسته شدن معابر، کنترل معابر توسط پلیس راهور و کنترل عبور و مرور خودروها و مردم صورت گرفت؛ به طوری که فقط خودروهای نیروهای امدادی اجازه تردد داشتند. خیابان شریعتی از ورودی قیطریه به بالا بسته شد.

شهردار شب تهران ادامه داد: در همان دقایق اولیه پس از حادثه، دکتر حناچی، شهردار تهران و کاظمی مشاور و مدیرکل دفتر شهردار در محل حادثه حضور پیدا کردند.

احمدلو در پاسخ به اینکه تاکیدها و ارزیابی‌های اولیه شهردار تهران در بازدید از صحنه حادثه چه بود، گفت: طبیعتا کاهش خطر هم برای شهروندان و هم برای کادر نیروهای شهرداری حاضر در صحنه و آتش‌نشانان ایثارگری که در حال انجام عملیات اطفا و امداد و نجات بودند، مورد تاکید شهردار قرار داشت. تاکیدها بر این بود که تلاش شود تا حادثه تسری پیدا نکند.

به گزارش همشهری آنلاین، او همچنین گفت: شدت انفجار به حدی بود که یک کپسول گاز که در ساختمان مقابل این کلینیک قرار داشت نیز دچار حریق شد که عوامل آتش‌نشانی آن را هم اطفا کردند.

احمدلو در پایان با قدردانی از نیروهای آتش‌نشانی شهر تهران، گفت: تیم آتش‌نشانی انصافا فنی و موفقیت‌آمیز عمل کرد اما متاسفانه شدت انفجار به حدی قوی بوده که در همان بدو امر باعث شده بود جمعی از مراجعه‌کنندگان به کلینیک و کادر درمان را از دست بدهیم. 

۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 1951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =