تبدیل «ستاد» گردشگری به «سازمان» تکلیف و برنامه است

شهر: عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه کتابخانه گردشگری تهران با تکلیف دانستن تبدیل «ستاد» گردشگری به «سازمان»، نسبت به تصویب لایحه سازمان گردشگری و انتخاب یک ساختمان مناسب برای ادامه فعالیت های این ستاد ابراز امیدواری کرد.

حسن خلیل آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی گردشگری در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه در این مراسم رونمایی از کتابی که راهنمای گردشگران است، انجام شد، گفت: این کتاب مجموعه ای از پایان نامه های دانشگاهی است که جمع آوری و در این کتاب گنجانده شده است. قرار است که ستاد گردشگری فراخوان بدهد تا دانشجویانی که در حال تحصیل هستند نیز در این زمینه همکاری کنند و همچنین بتوانند از کتاب های این کتابخانه استفاده کنند.

او در ادامه با بیان اینکه امیدواریم که لایحه سازمان گردشگری شهرداری تهران در شورا ارائه و تصویب شود و یک ساختار نظام مند، با امکانات نرم افزاری که برای گردشگری شهر تهران لازم است شکل بگیرد، افزود: تبدیل «ستاد» گردشگری به «سازمان»، طبق ماده ۷۲ تکلیف و برنامه است. البته طبق قانون باید لایحه سازمان گردشگری تا پایان سال گذشته برای تصویب در صحن شورا ارسال می شد که امیدواریم این تاخیر بیشتر از این نشود.

خلیل آبادی  با بیان اینکه باید ساختمان ستاد گردشگری به یک جای مناسب منتقل شود، ادامه داد: شهرداری تهران با انجام پیگیری های لازم، ساختمان مناسبی که در شان ستاد گردشگری شهر تهران باشد در نظر بگیرد.

این عضو شورا در ادامه عنوان کرد: تهران هنوز مقصد گردشگری نیست و شهرهای اصفهان و شیراز و حتی شهرهای کوچکی مانند کاشان تبدیل به مقصد گردشگران داخلی و خارجی شده اند. ولی تهران با توجه به اینکه متشکل از سه شهر تجریش، ری و تهران است و با توجه به اینکه منطقه ری بیش از هشت هزار سال تاریخ مستند دارد هنوز مورد توجه گردشگران واقع نشده که شهرداری می تواند در این حوزه موثر عمل کند تا تهران جایگاه اصلی خود را در صنعت گردشگری توریسم و حوزه گردشگری پیدا کند.

مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی گردشگری با حضور محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران، حسن خلیل آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، مهرشاد کاظمی، رییس ستاد گردشگری شهر تهران، سمیه حاجوی، شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونین شهرداری این منطقه در ستاد گردشگری شهر تهران برگزار شد.

این کتابخانه که در خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، خیابان چهاردهم قرار دارد، حدود ۷۵۰ کتاب در موضوع گردشگری با سه کلید واژه «گردشگری»،  «توریسم» و «نقاط دیدنی تهران» جمع آوری شده و بالغ بر ۹۰ درصد کتاب های چاپ شده در این حوزه در این کتابخانه موجود است. فهرست این کتاب ها در سایت کتابخانه های عمومی شهرداری تهران در دسترس شهروندان است که می توانند برای مطالعه آنها به ستاد گرشگری مراجعه کنند. همچنین در این مراسم رونمایی از کتابی با موضوع گردشگری که چکیده پایان نامه هایی با این موضوع است، انجام شد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 2010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =