برگزاری جشنواره داستان نویسی در منطقه ۱۳ به مناسبت روز قلم

به مناسبت گرامیداشت چهاردهم تیرماه به عنوان «روز قلم»، جشنواره داستان کوتاه با موضوعات فرهنگی و اجتماعی در محلات سیزده گانه منطقه برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، سجاد سبحانی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی  با اشاره به نامگذاری روز چهاردهم تیر ماه به  عنوان (روز قلم) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران گفت : قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است و به نوعی  قلم، زبان دوم انسان هاست. از این رو، شهرداری منطقه برای  نکو داشت این روز،  برنامه هایی را تدارک دیده است.

او برگزاری جشنواره داستان نویسی  را یکی از برنامه های  منطقه برشمرد  و افزود: با توجه به شیوع کرونا، این جشنواره با موضوعات فرهنگی و اجتماعی به صورت مجازی در محلات منطقه برگزارو پس از دریافت آثار  و داوری، هدایایی به منتخبان جشنواره اهدا می شود.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی  به کشف و شناسایی استعدادها با برگزاری جشنواره داستان کوتاه اشاره و  تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره ای می تواند زمینه ساز بروز استعدادهای جدید و همچنین بستری برای حمایت از نویسندگان داستان در منطقه ۱۳  باشد.

سبحانی ادامه داد: «روز قلم»، همچنین  فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن  که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند،   از این رو  در نظر داریم ازنویسندگان ساکن منطقه تجلیل به عمل آوریم.

۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر: 2017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =