شهروندان  منطقه۲ روز بدون کیسه پلاستیکی را تجربه می کنند

معاون امورشهری ومحیط زیست منطقه۲ از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی روز بدون کیسه پلاستیکی در فروشگاه شهروند،بازارهای تره بار و.. خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اکبر کریمی پور، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به تاثیر گذاری کیسه های پلاستیکی در آلودگی زیست محیطی گفت: به منظور  تغییر سبک زندگی شهروندان در راستای کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری و کیسه‌های پلاستیکی، برنامه های آموزشی و فرهنگی همزمان با  هفته  بدون نایلکس اجرا می شود.
او افزود: این برنامه ها با مشارکت اداره محیطزیست و اداره آموزش  و مشارکت شهروندی  منطقه در بازارهای میوه و تره بار، فروشگاه های شهروند  برگزار می شود.
کریمی پور با بیان اینکه  جایگزینی کیسه های پارچه ای و ظروف گیاهی  به جای  کیسه ها و ظروف یک بار مصرف  مبحث  مورد تاکید در برنامه های آموزشی و فرهنگی است گفت: در همین راستا با استقرار ایستگاه اطلاع رسانی و آموزشی و توزیع کیسه های پارچه ای ، از شهروندان دعوت می شود تا در حفاظت از محیطزیست  مشارکت کنند.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲  انجام تبلیغات محیطی  و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت مجازی  را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برشمردکه به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ساختن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد اجرا می شود.

۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 2053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =