تجربه جذاب مازیار میری از حضور در مدرسه تابستانی 

مازیار میری که تدریس فیلم‌سازی آسان را در دومین هفته از مدرسه تابستانی برعهده دارد معتقد است با وجود شرایط جدید ناشی از بیماری کرونا باید این گونه آموزش‌ها را جدی‌تر گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این کارگردان سینما تجربه‌ی خود از تدریس در مدرسه تابستانی را تجربه عجیب و جذابی می‌داند و می‌گوید: برای اولین بار به شکل آنلاین تدریس می‌کردم و مخاطب را نمی‌دیدم. اما تلاش کردم هر آنچه از فیلم‌سازی آسان می‌دانستم را با مخاطبان نوجوان این دوره‌ آنلاین و رایگان به اشتراک بگذارم و آنها بتوانند با آموزش من ارتباط مناسبی برقرار کنند.
او در خصوص مخاطبان مدرسه تابستانی که بیشتر شامل رده سنی نوجوانان می‌شود نیز می‌گوید: این یکی از جذابیت‌های مدرسه تابستانی برای شخص من بود و خوشحالم که برای این رده سنی فعالیت کردیم. اینکه باید حدس می‌زدم برای این مخاطب چه سوالاتی به وجود می‌آید و من باید آنها را حدس بزنم و پاسخ بدهم هم تجربه تازه‌ای بود.
مدرس فیلم‌سازی آسان در مدرسه تابستانی برگزاری این دوره‌ها بسیار لازم و مناسب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: باید شرایطی ایجاد کنیم که این دوره‌ها موقتی نبوده و همچنان ادامه داشته باشد تا مخاطبان این نوع دوره‌ها محتوای مناسبی در این ایام بیماری و خانه‌مانی دریافت کنند. برگزاری دوره‌هایی مانند مدرسه تابستانی یک اتفاق تازه است که در تمام دنیا مورد استقبال قرار گرفته است.
میری هدف دوره فیلمسازی آسان در مدرسه تابستانی را بیشتر آشنایی اولیه مخاطب نوجوان و ایجاد سوال برای آنها عنوان کرد تا بتوانند استعداد خود را بشناسند. 
این کارگردان سینما یکی از دلایل اصلی پذیرفتن مسئولیت تدریس در این دوره را کمک به نوجوانان شهرهای کوچک و روستاها دانست که در شرایط عادی توان دسترسی به چنین دوره‌هایی را ندارند و برگزاری این دوره‌ها می‌تواند به آنها کمک کند تا به صورت رایگان از این نوع آموزش‌ها بهره‌مند شوند و استعدادهای خود را بشناسند و حتی اگر یک یا دو نفر از دل این نوع آموزش‌ها تبدیل به فیلمساز شوند برای شخص من کافی است.
او ادامه می‌دهد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری‌ها تقاضا دارم با توجه به شرایط پیش آمده زمینه برگزاری و تداوم این نوع آموزش‌های آنلاین رایگان را فراهم کنند.
در مدرسه تابستانی تهران ویدیوهای آموزشی شامل بازیگری تئاتر، انیمیشن، گویندگی و اجرا، موسیقی، طنز، داستان‌نویسی، قرآن و فیلمسازی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که حدود ۶۰ جلسه ویدیوی آموزشی در نظر گرفته شده طی پنج هفته منتشر خواهد شد. 
در دومین هفته از مدرسه تابستانی از روز شنبه (۱۴ تیرماه) تا چهارشنبه در ساعت ۱۰ صبح کارگاه فیلم‌سازی آسان توسط مازیار میری و افشین هاشمی و از ساعت ۱۶ دوره داستان‌نویسی توسط مهدی حجوانی تدریس می‌شود.
علاقمندان برای حضور در مدرسه تابستانی و تماشای دوره‌ها کافی است به وب‌سایت مدرسه تابستانی به نشانی www.tabestani99.ir و یا صفحات مدرسه تابستانی در اینستاگرام، تلگرام و آپارات با شناسه    tabestani99   مراجعه کنند.

۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
کد خبر: 2054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =